beantwoord

Kaartje ophalen ns app

• 5 januari 2019
  • 12 reacties
  • 603 Bekeken

Ik heb een treinkaartje gekocht via actie van de dag en verzilverd alleen deze staat nu nog niet ik mijn NS app. Hoe kan dit..?
icon

Beste antwoord door Slidestops 5 januari 2019, 10:36

Een kaartje van actie van de dag is alleen te printen en niet in de app te laden 😉
Bekijk origineel

12 reacties

Welkom bij de Community, Afke.

Vervelend dat je ticket niet in de App staat. Je dient de link uit de bevestigingsmail te openen vanaf je mobiele telefoon. Daarna kan je kiezen voor 'Laden in de App'. Je vindt het mobiele ticket nu onder het kopje 'Mijn tickets' in de NS-app.

Dit heb je al gedaan?
Bedankt voor je snelle reactie. Er staat nergens op het ticket dat ik deze kan laden in de app. Als bijlage even een printscreen gemaakt. Ik heb de ticket gekocht via mijn mobiele telefoon dus daar kan het volgens mij niet aan liggen..

Heb je al in je mail gekeken naar de orderbevestiging? Daar zie je ook geen optie staan om het ticket te laden in de App? (open de mail wel op je mobiel, anders kan je sowieso het ticket niet importeren in de App)
Reputatie 7
Een kaartje van actie van de dag is alleen te printen en niet in de app te laden 😉
Scherp, Slidestops! ... Goedemorgen 😛
Het is ook toegestaan om het PDF bestand in de trein te laten zien mits deze duidelijk leesbaar is. Ook ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor een goed functionerend (en opgeladen) toestel (tablet/mobiel/laptop).
Reputatie 7
Badge +3
@Denice NS
Sinds wanneer is het toegestaan te reizen met een pdf-bestand?
@Tamzin
Sinds half december 2018 zijn de voorwaarden aangepast :)

Reputatie 7
Badge +3
@Denice NS
Bedankt, dat is inderdaad nieuw voor mij. Ik vraag me wel af of alle conducteurs van alle vervoerders hierover zijn ingelicht, mede gezien de reactie van @Slidestops hierboven.
Bedankt voor de reacties! Mocht ik gecontroleerd worden en de conducteur gaat er niet mee akkoord dan zal ik naar de nieuwe voorwaarden gaan verwijzen:) groetjes Afke
Reputatie 6
Badge +1
Het is ook toegestaan om het PDF bestand in de trein te laten zien mits deze duidelijk leesbaar is. Ook ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor een goed functionerend (en opgeladen) toestel (tablet/mobiel/laptop).

Ik heb als back-up altijd een PDF in mijn telefoon staan, voor het geval ik mijn uitgeprinte e-ticket kwijt zou raken/vergeten. Afgelopen week gevraagd aan een conducteur of de PDF ook een geldig vervoersbewijs was ingeval printen niet lukt, omdat NS geen windows-app aanbiedt. Deze conducteur vertelde mij dat het e-ticket alleen in de app of uitgeprint geldig was,niet als PDF.
Reputatie 7
@Tamzin dat weten we allemaal 😉

Reageer