beantwoord

Kaartje van de DB/ inchecken

• 15 juli 2021
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Hello

Allereerst sorry voor mijn slechte Nederlands. Ik kom uit Duitsland en dit is waar mijn vraag over gaat:

Ik heb een kaartje van Venlo naar Tilburg gekocht bij de DB. Moet ik nu inchecken op de treinstations? Zo ja, hoe zou dat moeten werken. Niemand kon me helpen bij DB.

Dankjewel

Beste wensen

icon

Beste antwoord door Thom 15 juli 2021, 22:45

Die zijn er in beide steden. U kunt eventueel vragen het poortje te openen met de noodknop bij de poortjes.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het hangt er vanaf wat voor soort kaartje je hebt. Heb je een e-ticket met een code dan kun je de code gebruiken om poortje met het opschrift 'scan ticket' te openen. Met een e-ticket kun je niet inchecken. Heb je een kaartje uit de automaat dan moet je daarmee bij de paaltjes of poortjes inchecken en bij het eindpunt weer uitchecken.

Ik heb geen e-ticket. Op het ticket dat ik heb gekocht bij DB (Duitse Spoorwegen) is ook geen code om in te checken.

Ik moet overstappen in Eindhoven en uitstappen in Tilburg. Maar misschien zijn er geen poorten die ik moet openen.

Reputatie 7
Badge +4

Die zijn er in beide steden. U kunt eventueel vragen het poortje te openen met de noodknop bij de poortjes.

Reageer