beantwoord

Kaartje voor nederlands deel beneluxtrein

• 27 juli 2014
  • 7 reacties
  • 589 Bekeken

Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje. Binnenkort ga ik met de trein van Den Haag naar Brussel. Voor het traject Roosendaal - Brussel gebruik ik de "GO PASS 1 VAN ROOSENDAAL". Nu heb ik dus nog een kaartje Den Haag - Roosendaal met korting nodig (ik heb een dal voordeel abonnement). Dit kaartje kan alleen op papier zijn want in de intercity Den Haag - Brussel kan je niet uitchecken. Nu is mijn vraag: waar kan ik zo'n kaartje kopen?

Alvast bedankt voor het antwoord.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 28 juli 2014, 11:02

Hallo Thomas123,

Je kunt op NS International een ticket kopen van Den Haag - Brussel. Je kunt dan aangegeven 40% korting in Nederland en vrij reizen op het traject in België.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Volgens mij heb je 2 opties.
1. Je neemt een binnenlandsetrein eerder en checkt uit in Roosendaal.
2. Je koopt bij ns internationaal online een kaartje naar Roosendaal grens en geeft hierbij aan dat je korting hebt op het nederlandse traject. Dan hoef je niet in of uit te checken, neem wel je ov chipkaart mee op reis om aan te kunnen tonen dat je recht hebt op korting. Je betaald nu iets meer, maar je kunt gewoon in de benelux trein blijven zitten in Roosendaal.
NS International verkoopt geen kaartjes voor binnenlandse trajecten.
Optie 2, een kaartje Den Haag Centraal naar Roosendaal grens is dus niet mogelijk.
Eventueel wel een kaartje van Den Haag naar Essen (B).
Hallo Thomas123,

Je kunt op NS International een ticket kopen van Den Haag - Brussel. Je kunt dan aangegeven 40% korting in Nederland en vrij reizen op het traject in België.

Groet,
Marjan
In dat geval betaal je het stuk Roosendaal - Belgische grens dubbel, aangezien dat ook valt onder de Go Pass 1 Roosendaal.

Dus het is de keuze extra betalen of uitchecken in Roosendaal en dus je trein missen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat extra betalen valt nogal mee want de GoPass Roosendaal is erg goedkoop. Het is een vast tarief en je kunt je lange reis in Belgie ook vanaf de grens rekenen. Je kunt er mee tot Arlon als je wilt, dus waar gaat het over. En je bespaart Essen-Grens/Essen, dat is al gauw 1,70 of 3,40. Gewoon een internationaal kaartje kopen met 40 procent korting voor het Nederlandse traject en met 100 procent voor het Belgische. Van de keus die je suggereert is in de praktijk geen sprake als je de tariefopbouw goed hanteert. Het is makkelijker om voor Roosendaal-Essen-grens twee keer te betalen als je het maar doet zoals hierboven beschreven en je bespaart het uitchecken in Roosendaal. Als je de prijs vergelijkt is het verschil heel klein.

Uitchecken is nergens voor nodig, je blijft gewoon in de trein zitten.

Klik hier voor extra informatie.
Ik bedoel te zeggen dat je met NS een treinkaart nodig hebt tot aan Roosendaal, aangezien de Go Pass 1 Roosendaal vanaf station Roosendaal geldt.

Als je bij NS een kaartje tot aan de grens koopt betaal je het traject Roosendaal - Grens dus dubbel.

Een binnenlands treinkaartje bij NS naar Roosendaal is met korting niet mogelijk zonder uitchecken, waardoor je dus je trein mist. Enige oplossing hiervoor is een treinkaartje tot aan de grens nemen en dus een klein stukje dubbel betalen.
Reputatie 7
Badge +4
Nee je neemt een kaartje van je vertrekplaats tot je bestemming in België, want anders kun je de 100 procent korting niet invullen. Je neemt je internationale e-ticket mee in de trein samen met je bewijs dat je korting hebt in Nederland en je GoPass Roosendaal als bewijs dat je korting hebt in België. Uiteraard niet inchecken in Nederland want dat betaal je dubbel. Er schijnen overigens paaltjes op het perron te staan maar waarom zou je daar gebruik van maken? Bedenk dat je ook op de terugweg de trein dan weer uit moet. Maar goed, dat is je eigen keuze.

Reageer