beantwoord

Kaartje voor verkeerde dag gekocht

• 3 december 2018
  • 3 reacties
  • 414 Bekeken

Ik had vannacht een online ticket gekocht, een retour. Nu heb ik heel dom niet op de datum gelet en heb perongelijk voor vandaag 3 december een ticket gekocht. Is het mogelijk om dit terug te draaien dmv geld terug zodat ik de juiste kan kopen of dat jullie iets kunnen veranderen want heb hem 4 december nodig en wil eigenlijk niet voor vandaag betalen als ik nergens heen ga.

Gr.
icon

Beste antwoord door Denice NS 3 december 2018, 13:52

Hi Kelseycksn. Welkom bij de Community.

Omdat E-tickets fraudegevoelig zijn, zijn de voorwaarden ontzettend streng. Is het ticket al geopend/gedownload? Dan is inleveren en restitutie niet meer mogelijk.

Wijzigen kan alleen tijdens de bestelling. Zodra de bestelling is afgerond is wijzigen niet meer mogelijk.

Alleen op E-tickets die niet zijn geopend/gedownload kunnen wij restitutie verlenen. Dit kan je dan aanvragen via onze Klantenservice.
Bekijk origineel

3 reacties

Hi Kelseycksn. Welkom bij de Community.

Omdat E-tickets fraudegevoelig zijn, zijn de voorwaarden ontzettend streng. Is het ticket al geopend/gedownload? Dan is inleveren en restitutie niet meer mogelijk.

Wijzigen kan alleen tijdens de bestelling. Zodra de bestelling is afgerond is wijzigen niet meer mogelijk.

Alleen op E-tickets die niet zijn geopend/gedownload kunnen wij restitutie verlenen. Dit kan je dan aanvragen via onze Klantenservice.
Is inderdaad al geopend, ticket is absoluut niet gebruikt of doorgestuurd etc.
Kan zelfs laten bevestigingen dat ik hele dag de deur niet uit ben geweest, zou het zonde van mijn geld vinden en misschien idee om net zoals de geschiedenis te kunnen zien van je ov-chipkaart om ook te kunnen zien of je e-ticket is in gecheckt. Ga normaal nooit met de trein dus is nu weggegooid geld.
Badge +3
Het probleem is dat je met een e-ticket helemaal niet kunt in- of uitchecken, alleen poortjes openen als je die onderweg toevallig tegenkomt.

Controle in de trein wordt wel geregistreerd (om te voorkomen dat hetzelfde ticket meerdere malen gebruikt wordt) maar dat is helaas onvoldoende reden voor NS om je zonder meer je geld terug te geven of een code te sturen voor een nieuw e-ticket.

Bij losse kaartjes uit een automaat kan dit wel, omdat je daarmee daadwerkelijk moet inchecken voordat het geldig is.

Reageer