beantwoord

Kaartjes kopen vanuit het buitenland


Regelmatig komen er zakelijke contacten via Schiphol naar een van onze kantoren. De behoefte is dan ook om via internet alvast kaartjes te kunnen kopen zodat ze niet in de rij hoeven te staan bij de kaartjes automaten.

Op dit moment is het alleen mogelijk via Ideal en is betalen voor buitenlanders via internet dus niet mogelijk.

In eerdere vragen zie ik antwoord van de NS:
" Helaas, de policy van NS is dat E-tickets betaald kunnen worden via iDeal, dus vanaf een Nederlandse bankrekening......."

2 vragen:
1 Waarom heeft NS deze policy?
2 Wordt overwogen om betalen met Paypall, of credit cards to te staan en
2a - zo ja per wanneer?
2b - zo nee, hoe kan dit onder de aandacht worden gebracht van de beleidsmakers / beslissers.
icon

Beste antwoord door Denice NS 13 juni 2017, 12:07

Hi keesk. Welkom op het Serviceforum!

Inmiddels zijn er al heel veel topics over dit onderwerp. Kort samengevat komt het er op neer dat de betaling van een E-ticket (via www.ns.nl) alleen via iDeal kan worden gedaan zoals je hebt kunnen zien. Het toevoegen van creditdit card opties neemt extra kosten met zich mee voor NS wat dan doorberekend zal moeten worden aan de klant. Daarmee is de kans aanwezig dat een E-ticket niet meer aantrekkelijk is als er een (credit card) toeslag overheen komt. Tevens komen de reizigers die een E-ticket via onze site kopen veelal uit Nederland en beschikken zij over een Nederlandse bank. De mogelijkheid die Ruud01 aandraagt is inderdaad een optie (er is dan wel sprake van een toeslag bij het betalen met credit card). Ook heb ik in meerdere topics over dit onderwerp de website van de Belgische Spoorwegen voorbij zien komen voor het kopen van tickets (via credit card).
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Wat je zou kunnen proberen is via nsinternational.nl een ticket te kopen. Hier kun je betalen via IDeal en per creditcard (American Express, Eurocard/MasterCard of Visa).

Voorbeeld:

Hi keesk. Welkom op het Serviceforum!

Inmiddels zijn er al heel veel topics over dit onderwerp. Kort samengevat komt het er op neer dat de betaling van een E-ticket (via www.ns.nl) alleen via iDeal kan worden gedaan zoals je hebt kunnen zien. Het toevoegen van creditdit card opties neemt extra kosten met zich mee voor NS wat dan doorberekend zal moeten worden aan de klant. Daarmee is de kans aanwezig dat een E-ticket niet meer aantrekkelijk is als er een (credit card) toeslag overheen komt. Tevens komen de reizigers die een E-ticket via onze site kopen veelal uit Nederland en beschikken zij over een Nederlandse bank. De mogelijkheid die Ruud01 aandraagt is inderdaad een optie (er is dan wel sprake van een toeslag bij het betalen met credit card). Ook heb ik in meerdere topics over dit onderwerp de website van de Belgische Spoorwegen voorbij zien komen voor het kopen van tickets (via credit card).
Reputatie 7
Badge +3

2 vragen:
1 Waarom heeft NS deze policy?
2 Wordt overwogen om betalen met Paypall, of credit cards to te staan en
2a - zo ja per wanneer?
2b - zo nee, hoe kan dit onder de aandacht worden gebracht van de beleidsmakers / beslissers.

Een voorname reden is dat veel buitenlanders weinig tot geen Nederlands spreken en daarom de specifieke voorwaarden voor e-tickets niet begrijpen of doen alsof. Men snapt bijv. niet dat een retour maar 1 dag geldig is, dat je een legitimatiebewijs moet kunnen tonen, dat je het ticket moet uitprinten, dat je de juiste naam moet invullen, etc. Om discussies te voorkomen laat men mensen maar liever een kaartje aan het loket kopen. En boetes geven heeft geen zin want buitenlanders betalen die toch niet.

Verder zijn de kosten van creditcardgebruik voor NS erg hoog. Een groot deel van de buitenlanders koopt alleen maar een enkeltje naar Amsterdam Centraal en dan zijn de kosten voor NS hoger dan de inkomsten.

Overigens kunt U natuurlijk voor uw buitenlandse relaties het ticket kopen en het per email aan hen opsturen.


Een voorname reden is dat veel buitenlanders weinig tot geen Nederlands spreken en daarom de specifieke voorwaarden voor e-tickets niet begrijpen of doen alsof. Men snapt bijv. niet dat een retour maar 1 dag geldig is, dat je een legitimatiebewijs moet kunnen tonen, dat je het ticket moet uitprinten, dat je de juiste naam moet invullen, etc. Om discussies te voorkomen laat men mensen maar liever een kaartje aan het loket kopen. En boetes geven heeft geen zin want buitenlanders betalen die toch niet.

Verder zijn de kosten van creditcardgebruik voor NS erg hoog. Een groot deel van de buitenlanders koopt alleen maar een enkeltje naar Amsterdam Centraal en dan zijn de kosten voor NS hoger dan de inkomsten.

Overigens kunt U natuurlijk voor uw buitenlandse relaties het ticket kopen en het per email aan hen opsturen.


1-waarom jou je je moeten legitimeren bij een via internet gekocht kaartje.....dat hoef je toch ook niet als je een kaartje koopt via de kaartautomaat? Totaal onzinning complex maken! en scheelt bonnen uitschrijven!

2-Creditcard gebruik voor NS hoog?, Niet hoger dan andere bedrijven die de kosten slikken omdat het ook andere voordelen oplevert, bv geen kaartje printen in de kaartautomaat.

3-ik kan de kaartjes kopen, maar ivm declaraties is dat uiterst onhandig om dat dat vaak rechtstreeks op de zakaleijke Credit Card moet worden belast
Wat je zou kunnen proberen is via nsinternational.nl een ticket te kopen. Hier kun je betalen via IDeal en per creditcard (American Express, Eurocard/MasterCard of Visa).


Dank; Dat lijkt te werken.

Blijft jammer dat die optie niet beschikbaar is voor NS.nl, ook als Nederlander betaal ik mijn zakelijke treinkaartje liever via mijn zakkelijke Credit Card.
Hi keesk. Welkom op het Serviceforum!

Inmiddels zijn er al heel veel topics over dit onderwerp. Kort samengevat komt het er op neer dat de betaling van een E-ticket (via www.ns.nl) alleen via iDeal kan worden gedaan zoals je hebt kunnen zien. Het toevoegen van creditdit card opties neemt extra kosten met zich mee voor NS wat dan doorberekend zal moeten worden aan de klant. Daarmee is de kans aanwezig dat een E-ticket niet meer aantrekkelijk is als er een (credit card) toeslag overheen komt. Tevens komen de reizigers die een E-ticket via onze site kopen veelal uit Nederland en beschikken zij over een Nederlandse bank. De mogelijkheid die Ruud01 aandraagt is inderdaad een optie (er is dan wel sprake van een toeslag bij het betalen met credit card). Ook heb ik in meerdere topics over dit onderwerp de website van de Belgische Spoorwegen voorbij zien komen voor het kopen van tickets (via credit card).


"... wat dan doorberekend zal moeten worden aan de klant. ....; Van wie moet dat? het is een keuze die vele bedrijven maken heel vaak, echt heel erg vaak in voordeel van de klant.
en als dat de keuze is dat de klant het moet betalen, bied de klant dan toch de keuze aan.
Reputatie 7
Badge +3

1-waarom jou je je moeten legitimeren bij een via internet gekocht kaartje.....dat hoef je toch ook niet als je een kaartje koopt via de kaartautomaat? Totaal onzinning complex maken! en scheelt bonnen uitschrijven!

Omdat NS niet gekke henkie is. De tickets zijn strikt persoonlijk omdat je ze anders 10x achter elkaar kunt uitprinten en dan met 10 verschillende mensen kunt gaan reizen.

Het feit dat jij zelf al niet de logica van de legitimatieplicht inziet geeft al aan hoe snel je problemen zult krijgen met buitenlanders die hier helemaal onbekend zijn.

2-Creditcard gebruik voor NS hoog?, Niet hoger dan andere bedrijven die de kosten slikken omdat het ook andere voordelen oplevert, bv geen kaartje printen in de kaartautomaat.

De meeste andere bedrijven accepteren ook geen creditcard betalingen onder de €10 of vragen in dat geval een flinke toeslag.

1-waarom jou je je moeten legitimeren bij een via internet gekocht kaartje.....dat hoef je toch ook niet als je een kaartje koopt via de kaartautomaat? Totaal onzinning complex maken! en scheelt bonnen uitschrijven!

Omdat NS niet gekke henkie is. De tickets zijn strikt persoonlijk omdat je ze anders 10x achter elkaar kunt uitprinten en dan met 10 verschillende mensen kunt gaan reizen.

2-Creditcard gebruik voor NS hoog?, Niet hoger dan andere bedrijven die de kosten slikken omdat het ook andere voordelen oplevert, bv geen kaartje printen in de kaartautomaat.

De meeste andere bedrijven accepteren ook geen creditcard betalingen onder de €10 of vragen in dat geval een flinke toeslag.


1 - Klinkt als een goede reden ;-)

2 - blijft een keuze....


Een voorname reden is dat veel buitenlanders weinig tot geen Nederlands spreken en daarom de specifieke voorwaarden voor e-tickets niet begrijpen of doen alsof. Men snapt bijv. niet dat een retour maar 1 dag geldig is, dat je een legitimatiebewijs moet kunnen tonen, dat je het ticket moet uitprinten, dat je de juiste naam moet invullen, etc. Om discussies te voorkomen laat men mensen maar liever een kaartje aan het loket kopen. En boetes geven heeft geen zin want buitenlanders betalen die toch niet.

Verder zijn de kosten van creditcardgebruik voor NS erg hoog. Een groot deel van de buitenlanders koopt alleen maar een enkeltje naar Amsterdam Centraal en dan zijn de kosten voor NS hoger dan de inkomsten.

Overigens kunt U natuurlijk voor uw buitenlandse relaties het ticket kopen en het per email aan hen opsturen.


1-waarom jou je je moeten legitimeren bij een via internet gekocht kaartje.....dat hoef je toch ook niet als je een kaartje koopt via de kaartautomaat? Totaal onzinning complex maken! en scheelt bonnen uitschrijven!

2-Creditcard gebruik voor NS hoog?, Niet hoger dan andere bedrijven die de kosten slikken omdat het ook andere voordelen oplevert, bv geen kaartje printen in de kaartautomaat.

3-ik kan de kaartjes kopen, maar ivm declaraties is dat uiterst onhandig om dat dat vaak rechtstreeks op de zakaleijke Credit Card moet worden belast


Bij punt 1 zou je het toegestuurde PDF oneindig kunnen printen en dan kan heel Schiphol op een ticket naar Amsterdam.
Inmiddels zijn er al heel veel topics over dit onderwerp. Kort samengevat komt het er op neer dat de betaling van een E-ticket (via www.ns.nl) alleen via iDeal kan worden gedaan zoals je hebt kunnen zien. Het toevoegen van creditdit card opties neemt extra kosten met zich mee voor NS wat dan doorberekend zal moeten worden aan de klant. Daarmee is de kans aanwezig dat een E-ticket niet meer aantrekkelijk is als er een (credit card) toeslag overheen komt.
Waarom mag een niet klant zelf beoordelen, of hij bereid is om de extra kosten te betalen,
die verbonden zijn aan een betaling per creditcard?
Badge +3
Ik begrijp best dat sommige bedrijven het prettig zouden vinden om zakelijke contacten vooraf van kaartjes te voorzien. Het moet echter niet gedramatiseerd worden. De hal van Schiphol staat vol met automaten en van rijvorming is nauwelijks sprake.

Reageer