beantwoord

Kaartjes kopen vanuit het buitenland

• 9 maart 2018
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Lieve medewerkers van de NS,

Ik will graag een kaartje kopen. Nu kan ik online prima mijn reis reserveren, maar op het moment dat ik betalen moet kan ik alleen ideal selecteren. (niet echt selecteren dus). Nu woon ik niet in Nederland en heb geen Nederlandse bankrekening.

Hoe kan ik bij jullie een kaartje kopen?

Met vriendelijke groet,
Maurits
icon

Beste antwoord door Tamzin 9 maart 2018, 11:18

@mwh
NS verkoopt binnenlandse kaartjes alleen via ideal. Veel buitenlanders doen namelijk net of ze de regels voor deze kaartjes niet begrijpen.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Waar gaat de reis naartoe?

Binnenlandse kaartjes kunnen alleen met iDeal bij NS worden afgerekend. Via de website van de NMBS (Belgische spoorwegen) kan een beperkt assortiment worden gekocht.

Ik raad overigens af om ruim van te voren kaartjes te kopen. Ze kunnen niet worden gewijzigd of geannuleerd.
Welkom op het Serviceforum, mwh.

Een E-ticket op www.ns.nl kan inderdaad alleen worden betaald middels iDeal.

Andere websites om een kaartje te kopen zijn www.nsinternational.nl en www.b-europe.com. Op deze websites heb je naast iDeal nog een aantal andere betalingsopties 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@mwh
NS verkoopt binnenlandse kaartjes alleen via ideal. Veel buitenlanders doen namelijk net of ze de regels voor deze kaartjes niet begrijpen.
Hartelijk dank Denice,

Ik will van Dronten naar Schiphol. Op www.nsinternational.nl staat bij deze kaartjes: "Niet online beschikbaar" want het is een binnenlandse reis.
Badge +3
Als u dit kaartje per se van te voren wilt kopen vanuit het buitenland dan kan dat via de website van de NMBS:
https://www.b-europe.com/NL. De volgende betaalmethoden worden geaccepteerd:

Persoonlijk zou ik het niet al te ingewikkeld maken en een paar minuten voor vertrek het kaartje bij de automaat op het station kopen.
Reputatie 7
Badge +3
Als je van Dronten naar Schiphol gaat zie ik het probleem ook niet omdat je dan gewoon een kaartje in de automaat kunt kopen. Het enige echte probleem speelt bij reizigers die komende vanuit het buitenland een doorgaande trein of een korte overstap op het grensstation hebben.

Reageer