beantwoord

Kan fiets dag kaart op ns dal vrij dagkaart?

• 26 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 341 Bekeken

Bij Blokker zijn ns dal vrij dagkaarten te koop. Kan ik daarop een fiets dag kaart laden via een ns betaalautomaat of moet ik dan de fiets dag kaart op mijn normale ov chip kaart laden?
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 augustus 2014, 22:37

Nee, je kunt een dagkaart fiets niet op je Blokker-kaartje laden. Je kunt het beste een losse dagkaart fiets uit de automaat halen.
Bekijk origineel

7 reacties

Nee, je kunt een dagkaart fiets niet op je Blokker-kaartje laden. Je kunt het beste een losse dagkaart fiets uit de automaat halen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou het op uw normale ovchipkaart zetten. Dat werkt zeker. Ik heb ooit gelezen dat het chipje van de Blokkerkaart niet te veel informatie aankan. Maar als u toch al een chipkaart heeft, zou ik het risico niet nemen om het op de Blokkerkaart te zetten.
Maar dan moet ik natuurlijk niet inchecken met mijn ov chipkaart. Is de fiets dagkaart dan wel geldig?
Zoals ik al zei, kun je ook gewoon een losse eenmalige OV-chipkaart uit de automaat halen met daarop de Dagkaart fiets. Deze kost exact zoveel als wanneer je hem op je OV-chipkaart laadt.
oké, bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Je moet zeker niet inchecken met de kaart waar je fietskaartje op staat. Je zou dan twee keer betalen. als persoon dus inchecken met de Blokkerkaart. Ik zou een los kaartje halen, zoals Luchtmacht aangeeft. Dan kan er niks mis gaan.
Welkom op het NS-Serviceforum cvdenzen. Zoals andere forummers in dit topic ook al aangeven kun je geen Dagkaart Fiets op een Dagkaart Blokker zetten. Je kunt een Dagkaart Fiets op een Eenmalige Chipkaart in een NS-kaartautomaat kopen. Ook kun je een Dagkaart Fiets op je OV-chipkaart laden. Het is wel belangrijk dat je dan niet incheckt met je OV-chipkaart. Alvast een goede reis gewenst!

Reageer