Kan ik de reiskosten van deze maand terugvragen?

• 30 september 2014
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Hallo,

Ik ben 17 jaar en mijn studiefinanciering gaat dus pas in vanaf morgen. Ik moet dus de reiskosten van hele maand in september dus zelf betalen in principe. Maar dat is best veel. Nu heb ik lang zitten zoeken op internet of ik het ergens terug kan vragen, maar ik kan niks vinden.
Weten jullie misschien of dit kan en zo ja, hoe?

Groetjes

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Nee, dat kan niet.

Je kunt wel je ouders vragen om de kinderbijslag van de maand september aan jou over te maken.
Als je geen recht hebt op een studentenreisproduct, heb je ook geen recht op teruggave van de reiskosten, anders hadden ze je immers wel een studentenreisproduct verstrekt. Wil je toch proberen de kosten terug te krijgen, dan moet je in elk geval niet bij NS zijn. Je kunt het proberen bij DUO, maar ik denk dat de kans erg klein is dat je daar gehoor krijgt.
Dag Stefanowiz, welkom op ons serviceforum. Ik kan me best voorstellen dat dit een flinke kostenpost is voor een 17-jarige. Voor zover ik weet is er inderdaad geen regeling waar je dit geld terug kan claimen. Ik verplaats dit topic naar 'Overige Producten', zodat het goed te vinden is.
Groet Ramon

Reageer