beantwoord

Kan ik een Dagkaart Hond combineren met de AH Dagkaart en kan ik zo instappen?

Ik reis bijna nooit met de trein, als ik dit doe, gebruik ik vaak een dagkaart met korting van bijv. Albert Heijn, uitgeprint als e-ticket, waarmee ik dus ook straks gewoon in kan stappen.
Maar hoe zit het met een dagkaart voor mijn hond? Kan ik die straks nog steeds gewoon bij de automaat kopen? en daarmee gewoon instappen?
icon

Beste antwoord door Loes 9 juli 2014, 12:44

Hoi Karin,

De dagkaart Hond komt inderdaad op een wegwerp-OVchipkaart te staan en kent verder geen toeslag. Het is een afgekocht product (dus het is geldig voor de gehele dag) en hoeft daarom niet te worden ingecheckt. Je kan de poortjes gewoon met je E-ticket passeren.
Bekijk origineel

13 reacties

Ja, die kun je straks nog gewoon via de automaat kopen.
Ja, die kun je straks nog gewoon via de automaat kopen.

Dankjewel voor de info, ben ik weer gerust.
Hoi Karin Driesens, de Dagkaart Hond kun je inderdaad bij de kaartautomaat kopen voor 3 euro. Deze kun je prima combineren met de AH Dagkaart, en hiermee kun je instappen door de eenmalige ov-chipkaart even in te checken bij een paaltje of poortje.

Ik heb je topic verplaatst naar "Overige producten" en je titel aangepast, zodat deze beter vindbaar wordt.
Ik zou zo graag thuis mijn hond op mijn kaart zetten, of liever nog, een abonnement hebben waardoor ik mijn hond altijd mee kan nemen. Soms als ik haast heb, is het een heel gedoe om apart voor de hond nog een kaartje te moeten kopen. Mis ik soms net een trein...
Hoi Karin Driesens, de Dagkaart Hond kun je inderdaad bij de kaartautomaat kopen voor 3 euro. Deze kun je prima combineren met de AH Dagkaart, en hiermee kun je instappen door de eenmalige ov-chipkaart even in te checken bij een paaltje of poortje.

Hallo Stephan, bedankt voor je antwoord(en), maar heb nog even een vraag: jij hebt het over een eenmalig ov-chipkaart, maar ik reis altijd met een e-ticket (bijv. een dagkaart met korting van Albert Heijn), heb al begrepen, dat ik daar na 9 juli ook gewoon mee de trein in kan stappen zonder in of uit te checken. Maar dat kaartje voor de hond, die ik normaal als papieren kaartje uit de automaat op het station haal, is dat dan straks een eenmalige ov-chipkaart? Of begrijp ik dat verkeerd? Alvast weer bedankt voor je antwoord.
Met vriendelijke groet, Karin.
Ik heb je topic verplaatst naar "Overige producten" en je titel aangepast, zodat deze beter vindbaar wordt.

Hallo Stephan, bedankt voor je antwoord(en), maar heb nog even een vraag: jij hebt het over een eenmalig ov-chipkaart, maar ik reis altijd met een e-ticket (bijv. een dagkaart met korting van Albert Heijn), heb al begrepen, dat ik daar na 9 juli ook gewoon mee de trein in kan stappen zonder in of uit te checken. Maar dat kaartje voor de hond, die ik normaal als papieren kaartje uit de automaat op het station haal, is dat dan straks een eenmalige ov-chipkaart? Of begrijp ik dat verkeerd? Alvast weer bedankt voor je antwoord.
Wat is dit voor een raar antwoord?
Nogmaals, wat is dit voor een raar antwoord?
Badge +3
Maar dat kaartje voor de hond, die ik normaal als papieren kaartje uit de automaat op het station haal, is dat dan straks een eenmalige ov-chipkaart? Of begrijp ik dat verkeerd?
U begrijpt het goed. De Dagkaart Hond blijft verkrijgbaar bij de kaartautomaat. Daarvoor wordt geen toeslag in rekening gebracht. U hoeft er ook niet mee in- en uit te checken.
Nogmaals, wat is dit voor een raar antwoord?

(Nogmaals) wat is hier raar aan?
Badge +3
Karin Driesens heeft in het citaat van Stephan NS gereageerd. Mogelijk vond MarietteH dat raar.

Wat is dit voor een raar antwoord?

hallo Stephan, mijn "rare" antwoord was, omdat ik al van jou gehoord had, dat ik met een e-ticket (dagkaart met korting van bijv. AH), gewoon in en uit kan stappen, zonder in of uit te checken (mijn eerste vraag).
Op mijn tweede vraag, over het dagkaartje voor de hond, sprak jij ineens over een eenmalige ov-chipkaart, terwijl ik al wist, dat ik gewoon met mijn e-ticket in en uit kan stappen.
Vandaar dat ik even dacht dat het over de hond ging, vond het al zo vreemd.
Groet, Karin.
Hoi Karin,

De dagkaart Hond komt inderdaad op een wegwerp-OVchipkaart te staan en kent verder geen toeslag. Het is een afgekocht product (dus het is geldig voor de gehele dag) en hoeft daarom niet te worden ingecheckt. Je kan de poortjes gewoon met je E-ticket passeren.
Hoi Karin,

Kijk, dat bedoelde ik nou, dankjewel Loes! Dan was mijn antwoord dus helemaal niet zo raar, ik dacht al, ben ik nou gek, of hoe zit dat? Bedankt voor je duidelijke antwoord, thanx! Groetjes, Karin.

Reageer