beantwoord

Kan ik een kaartje kopen voor blauwnet in de ns app?

• 7 maart 2019
  • 3 reacties
  • 347 Bekeken

Hi ik vroeg me af of ik, als ik een traject aantik van een blauwnet sprinter richting enschede, ook een blauwnet kaartje krijg terwijl het in de ns-reisapp is gekocht?
icon

Beste antwoord door Thom 7 maart 2019, 13:32

Ja hoor, u koopt een kaartje van NS, maar mag er bij Blauwnet mee reizen.
De kosten zijn waarschijnlijk anders voor u dan hier beneden vermeld.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ja hoor, u koopt een kaartje van NS, maar mag er bij Blauwnet mee reizen.
De kosten zijn waarschijnlijk anders voor u dan hier beneden vermeld.

Reputatie 5
je krijgt geen specifiek bn kaartje, je krijgt vanaf een station dat enkel door bn wordt bediend een algemeen NL-ticket.
MAAR-op het traject Almelo-Enschede, lokaal, is reizen met de chipkaart met bn goedkoper als met NS,of dat ook per app kan weet ik niet, gebruik ik nooit.
Reputatie 7
Badge +3
Het is precies 1 cent (€0,01) goedkoper om met Blauwnet van Almelo naar Enschede te reizen dan met NS.

Tussen Hengelo en Enschede is het dan weer 2 cent (€0,02) duurder om Blauwnet te reizen i.p.v. met NS.

Bij het bestellen van een e-ticket op de website van NS wordt in eerste instantie "vrije routekeuze" aangeboden. Wat op zich dan weer merkwaardig is omdat de route tussen Almelo en Enschede (en Hengelo en Enschede) niet verschilt. De vervoerder verschilt, maar zowel Blauwnet als NS rijden over hetzelfde spoor.

Nog vreemder wordt het bij de verbinding tussen Zwolle en Enschede. De reisplanner van NS toont alleen rechtstreekse treinen van Blauwnet tussen Zwolle en Enschede. Enkele reis: €13,17 (vol tarief). Kijk je echter bij "online een kaartje kopen" op de website van NS dan verschijnt er opeens deze mogelijkheid:

Dit is een volkomen nutteloze optie zonder directe koppeling met de reisplanner. En de reisplanner laat nu juist alleen rechtstreekse treinen van Blauwnet zien en geen verbindingen waarbij je in Almelo de trein uit moet om van Blauwnet op NS over te stappen.

Reageer