beantwoord

Kan ik geld terug krijgen voor een IC Direct Toeslag kaartje?

• 13 mei 2014
  • 2 reacties
  • 526 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Goedemorgen,
Afgelopen weekend ben ik met een vriendin naar Amsterdam geweest met de trein.
Bij het plannen van de reis , werd er aangegeven dat er een toeslag nodig was voor de Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol.

Aangezien ik niet graag onvoorbereid op weg ga, had ik op ons vertrekstation in de week ervoor al gekeken of je daar al kaartjes uit de automaat kan kopen voor die toeslag.Wat fijn, toen bleek dat dat mogelijk was!
Niets geen gehaast tussen de overstappen door.
Dus 's morgens vroeg netjes bij de automaat twee retour toeslagkaartjes gekocht.

Toen wij op Rotterdam Centraal aankwamen om daar over te stappen op de Intercity Direct werd er 1 minuut voor vertrek omgeroepen dat er dat weekend geen toeslagkaartje nodig was ivm de werkzaamheden op het spoor dat weekend.
Dit was ons niet bekend en nu hebben we dus voor €4,60 pp een extra kaartje gekocht, wat achteraf niet nodig bleek te zijn....

Is er nog een mogelijkheid dat wij ons geld hiervoor terug kunnen krijgen?

Vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Inge NS 13 mei 2014, 17:47

Welkom op het forum kaartje2208!

Helaas kan het voorkomen dat de Intercity direct Toeslagvrij is vanwege bijvoorbeeld een calamiteit of werkzaamheden. Als je een papieren Intercity Direct Toeslag enkele reis hebt aangeschaft, dan kan je terecht bij de balies in de Tickets & Service-winkels voor compensatie. Klik hier voor meer informatie over de compensatieregeling van NS Hispeed.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Ja, dat kan. Daarvoor moet u alleen wel bij NS Hispeed zijn en niet bij NS.

Als u de originele treinkaartjes opstuurt naar de NS Hispeed klantenservice met de uitleg hierboven en uw gegevens (NAW, rekeningnummer), zal het bedrag binnen enkele weken worden teruggestort.

Het adres is:
NS Hispeed Klantenservice
Postbus 2552
3500 GN Utrecht
Welkom op het forum kaartje2208!

Helaas kan het voorkomen dat de Intercity direct Toeslagvrij is vanwege bijvoorbeeld een calamiteit of werkzaamheden. Als je een papieren Intercity Direct Toeslag enkele reis hebt aangeschaft, dan kan je terecht bij de balies in de Tickets & Service-winkels voor compensatie. Klik hier voor meer informatie over de compensatieregeling van NS Hispeed.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer