beantwoord

Kan ik met de ns app mijn reis omboeken?

• 13 juli 2021
  • 27 reacties
  • 381 Bekeken

Ik heb per ongeluk het verkeerde vertrekstation ingevoerd bij het kopen van een e-ticket op de na app. Valt dit nog om te boeken?

icon

Beste antwoord door Macklobell 13 juli 2021, 07:59

Indien u het ticket ook heeft gedownload dan is dat niet meer mogelijk. Indien dat niet het geval is neem dan contact op met de klantenservice.

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 5

Indien u het ticket ook heeft gedownload dan is dat niet meer mogelijk. Indien dat niet het geval is neem dan contact op met de klantenservice.

Beste macklobell. Bedankt voor uw reactie., dus er zijn dan geen andere mogelijkheden na het downloaden van het ticket? Ik ben op vakantie naar mijn ouders in Hongarije die ik door corona 2 jaar niet had gezien. Door alle regels moest ik onverwachts met een flix bus heen naar Boedapest ipv met het vliegtuig. De bus vertrok vanaf Schiphol maar het vliegtuig terug is naar Eindhoven airport. Ik heb dus per ongeluk van het laatste geld wat ik had een treinticket gekocht vanaf  schiphol ipv Eindhoven. Ik heb ADHD en daarom probeer ik alles zo veel mogelijk meteen te regelen waaronder het downloaden van het ticket zodat ik geen onnodige stress heb op het moment van reizen. Ik ben financieel nu alleen net meer in de gelegenheid om een nieuw ticket te bestellen. Wat raad u mij aan te doen nu ik niet kan om boeken? Ik zat zelf te denken om eenmaal terug in Eindhoven een medewerker van ns netjes het verhaal uit te leggen met de vraag of een uitstel van betaling dan eventueel mogelijk is. Ik heb uiteraard mijn geldige identiteitsbewijs bij me. Ik hoor het graag van u. Mvg, John  (aka alanheat)

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou toch even contact opnemen met de klanteNService. Wellicht dat ze uit coulance iets voor u kunnen betekenen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou toch even contact opnemen met de klanteNService. Wellicht dat ze uit coulance iets voor u kunnen betekenen.

Kun je tegenwoordig met iedere smoes je geld terug krijgen? 

NS wordt zo steeds goedkoper. 

Reputatie 7
Badge +3

Niet met iedere smoes, lijkt me. Maar met een aannemelijk verhaal, plus het feit dat tickets voor dezelfde persoon op dezelfde dag op twee compleet verschillende trajecten waarschijnlijk niet allebei gebruikt worden, zou je een heel end moeten komen, lijkt me. Maar goed, ik schreef ook “uit coulance", we beloven niks :slight_smile:

Ik zou als bedrijf liever 10x coulance toepassen, waarvan dan 1x misbruik gemaakt wordt, dan vanwege die ene keer tegen de andere negen zeggen dat ze pech hebben.

Reputatie 5

Ik zat zelf net in de trein en heb het topic wel verder gelezen maar ik ben niet zo handig met tikken op een mobiel. Ik vind het verhaal van TS wel aannemelijk en hoop dan ook dat er coulance zal worden toegepast. In het algemeen vind ik dat er hier door forumleden vaak wel uitgegaan wordt van het slechte in de mens en niet het goede. Is eigenlijk best wel een treurige zaak. Zoas mrfreeze al zegt

Ik zou als bedrijf liever 10x coulance toepassen, waarvan dan 1x misbruik gemaakt wordt, dan vanwege die ene keer tegen de andere negen zeggen dat ze pech hebben.

Wat ik hierbij ook nog wel wil opmerken is dat de NS al heel lang aangeeft dat het probleem is dat E-tickets niet ongeldig gemaakt kunnen worden. Dit is echter toch echt een keuze van de NS, want er zijn legio oplossingen op de markt van E-tickets van bijvoorbeeld festivals die wel ongeldig gemaakt kunnen worden.

De NS kiest er voor om daar niet op te investeren, maar blijft het probleem er van (dat een klant een verkeerd ticket koopt, of door omstandigheden de reis niet meer kan maken) bij de klant leggen. 

Tuurlijk kan je zeggen dat als je een supergoedkoop ticket koopt dat je dan minder rechten hebt op restitutie, maar de E-tickets zijn gewoon voltarief kaartjes.

Reputatie 5

Wat ik hierbij ook nog wel wil opmerken is dat de NS al heel lang aangeeft dat het probleem is dat E-tickets niet ongeldig gemaakt kunnen worden. Dit is echter toch echt een keuze van de NS, want er zijn legio oplossingen op de markt van E-tickets van bijvoorbeeld festivals die wel ongeldig gemaakt kunnen worden.

De NS kiest er voor om daar niet op te investeren, maar blijft het probleem er van (dat een klant een verkeerd ticket koopt, of door omstandigheden de reis niet meer kan maken) bij de klant leggen. 

Tuurlijk kan je zeggen dat als je een supergoedkoop ticket koopt dat je dan minder rechten hebt op restitutie, maar de E-tickets zijn gewoon voltarief kaartjes.

Precies: ik kan mij nog het topic van vorig jaar herinneren waarin een Forum medewerker volgens mij was het Denice de belofte deed dat op korte termijn E-tickets ongedaan konden worden gemaakt. Deze belofte is helaas als zoveel dingen bij NS nooit in daden omgezet.

Reputatie 5

Betrof dus deze reactie van 9 januari 2019 van Denice. Topic was dus al van meer dan 2,5 jaar terug. De tijd vliegt.

NS houdt het dus nu al meer dan 2 ½ jaar spannend. In in het topic hebben ze dus uiteindelijk er maar voor gekozen om de dag bij de bestelling van de e-tickets te vermelden zoals de TS destijds al had aangegeven. Ik denk dat bij bedrijven als Arriva dit al lang mogelijk had geweest. In Duitsland kan het E-ticket ook geannuleerd worden. Helaas is NS alleen slagvaardig als zij zelf benadeeld worden. 

@ Tamzin : Dacht je dat ik er blij van word om het op zo'n manier te moeten doen? Dacht het dus niet he. Ik reis 19 juli terug vanuit hongarije, dus ik was al lang blij dat ik mijn vergissing gisteren ontdekte ipv als ik al op Eindhoven airport had gestaan. Ik ben verder echt wel aan het kijken of er bijvoorbeeld iemand is die me met de auto kan oppikken. Maar zo lang ik dit nog niet zeker weet moet ik rekening houden met het ergste. En dan is mijn ervaring dat eerlijkheid uiteindelijk loont. Maar goed. Lekker makkelijk he, lekker afgeven vanuit je luie stoel op iemand die je toch niet kunt zien. En @ mr freeze: bedankt voor je reactie. Zal het eerst even op die manier proberen. Ik heb gewoon een geldig en betaald e-ticket als bewijs, dus mocht ik zelf niets anders kunnen regelen, hoop ik dat er nog iets geregeld kan worden. Grtz

Badge +3

Als je een ticket vanaf Schiphol hebt maar dat moet vanaf Eindhoven zijn dan kan de Klantenservice je daar wel mee helpen, zeker als je een screenshot van je vliegticket naar Eindhoven meestuurt (via chat, Twitter, Facebook).

Normaal gesproken is er voor Eindhoven dit ticket  (€ 19,50 van/naar elk station in Nederland, inclusief Airport Shuttle) maar dat is wegens corona niet verkrijgbaar.

De bussen rijden uiteraard gewoon, zijn gewoon lijndiensten en bus 400 is het snelst voor naar het station, of lijn 20 naar station Best.

@ Robert B: hartstikke bedankt voor de info. Ik heb de vliegticket middels app op mijn smartphone staan, dus screenshot is geen probleem. Het is nu al wat laat maar morgenochtend ga ik dan meteen even contact opnemen met de klantenservice. Grtz

Laat je even weten of de NS meewerkt? 

Ik hoop het van harte voor je. 

@ jan haverkamp: Doe ik. Ben vanmorgen onverwacht opgehaald voor een boottocht op het tiszameer. Was hartstikke mooi maar ben dus pas net terug  😊  Ik laat hier even weten hoe het gesprek met de klantenservice is verlopen. Zal morgen in de loop van de dag worden  👍  Grtz

Reputatie 7
Badge +3

Niet met iedere smoes, lijkt me. Maar met een aannemelijk verhaal, plus het feit dat tickets voor dezelfde persoon op dezelfde dag op twee compleet verschillende trajecten waarschijnlijk niet allebei gebruikt worden, zou je een heel end moeten komen, lijkt me. Maar goed, ik schreef ook “uit coulance", we beloven niks :slight_smile:

Waar lees je dat er 2 tickets zijn gekocht voor dezelfde dag met de trein?

Reputatie 7
Badge +3

Verschil tussen festival ticket en treinticket is dat alle festival tickets bij de ingang gescand worden. Misbruik/fraude wordt direct opgemerkt.

Reputatie 7
Badge +3

Als je een ticket vanaf Schiphol hebt maar dat moet vanaf Eindhoven zijn dan kan de Klantenservice je daar wel mee helpen, zeker als je een screenshot van je vliegticket naar Eindhoven meestuurt (via chat, Twitter, Facebook).

Normaal gesproken is er voor Eindhoven dit ticket  (€ 19,50 van/naar elk station in Nederland, inclusief Airport Shuttle) maar dat is wegens corona niet verkrijgbaar.

De bussen rijden uiteraard gewoon, zijn gewoon lijndiensten en bus 400 is het snelst voor naar het station, of lijn 20 naar station Best.

Het gaat niet om een vluchtwijziging naar een andere luchthaven maar om een verkeerd ingevoerd station, waarbij ticket ook nog eens gedownload is. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Badge +3

Het gaat niet om een vluchtwijziging naar een andere luchthaven maar om een verkeerd ingevoerd station, waarbij ticket ook nog eens gedownload is. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Bij een vluchtwijziging is het wel duidelijk natuurlijk, maar als je gewoon zegt dat je vertrokken was vanaf Schiphol maar je voor de terugreis vergist hebt (oh wacht, ik kom op Eindhoven aan!) dan zal dat niet zoveel verschillen voor een enkele reis ticket naar huis op dezelfde datum.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een vluchtwijziging is het wel duidelijk natuurlijk, maar als je gewoon zegt dat je vertrokken was vanaf Schiphol maar je voor de terugreis vergist hebt (oh wacht, ik kom op Eindhoven aan!) dan zal dat niet zoveel verschillen voor een enkele reis ticket naar huis op dezelfde datum.

En zo zijn er dagelijks mensen die zich vergissen in station, in dag, in samenreiskorting bij alleen reizen, dalticket voor spitsreizen etc.

Ik gun mensen coulance die er niets aan kunnen doen, maar de regels mbt restitutie/wijzigen zijn er niet voor niets gekomen. 

Badge +3

Het gaat meestal om de ‘aannemelijkheid’ van een verhaal bij coulance.

Als jij dus per abuis een e-ticket enkeltje vanaf Schiphol naar huis hebt gekocht (op jouw naam en voor een bepaalde datum) en je een vliegticket kunt overleggen (op jouw naam en voor dezelfde datum) waar Eindhoven op staat dan is het ‘aannemelijk’ genoeg dat je die dag niets op Schiphol te zoeken hebt, of vanuit daar naar huis gaat reizen.

Al zullen er misschien klantenservice medewerkers zijn die dan zeggen “dan koop er maar een enkeltje (of vliegticket) Eindhoven - Schiphol bij”… :rolling_eyes:

Nou, het lijkt erop dat ze geen coulance geven. Heb nu gevraagd of ik op Eindhoven een uitstel van betaling kan aanvragen

Nou. Geen coulance en bij eerlijkheid en vragen om uitstel van betaling riskeer ik een boete. Het is helaas niet anders

Weet iemand hier of dat de poortjes op station Eindhoven wel gewoon open gaan als ik de e-ticket vanaf schiphol daar scan?

Reputatie 5

Ik neem aan van wel. Die code staat er alleen maar op om het poortje ga openen. Bijzonder triest overigens dat NS in deze geen uitzondering wenst te maken.

Badge +3

Weet iemand hier of dat de poortjes op station Eindhoven wel gewoon open gaan als ik de e-ticket vanaf schiphol daar scan?

Met de code op een ticket kan je volgens mij een dag lang alle poortjes in Nederland openen, dus als je richting Helmond/Venlo of Weert/Roermond/Sittard (of verder) moet kan je gewoon vanaf Eindhoven reizen.

Reageer