beantwoord

Kan ik met een dagretour nog via een andere station reizen?

• 25 september 2014
  • 6 reacties
  • 5572 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik moet van Rotterdam naar Amsterdam en terug, en de heenreis met een tussenstop in Veenendaal dan: ik wil gebruik maken van een voordelig dagretourkaartje en vraag me af of ik daarmee ook om kan reizen, ik vrees dat ik de bestelling niet op mijn ov-chipkaart kan plaatsen en daarnaast nog omreizen.

Moet ik mijn dagretour dan gewoon uitprinten en het stukje Utrecht-Veenendaal in/uitchecken met mijn ov-chipkaart?

Bedankt!
Celia
icon

Beste antwoord door Thom 25 september 2014, 14:30

Het kan niet met een dagretour, wel met een dagkaart. U moet zich in principe houden aan de route die de reisplanner aangeeft en Amsterdam-Rotterdam ligt echt niet op de route langs Veenendaal. U zult die reis apart moeten maken, met uw chipkaart ligt voor de hand. Utrecht is ook geen plaats langs de route die u met uw dagretour mag aandoen. Waarschijnlijk wordt het inchecken in Woerden/Breukelen naar Veenendaal.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het kan niet met een dagretour, wel met een dagkaart. U moet zich in principe houden aan de route die de reisplanner aangeeft en Amsterdam-Rotterdam ligt echt niet op de route langs Veenendaal. U zult die reis apart moeten maken, met uw chipkaart ligt voor de hand. Utrecht is ook geen plaats langs de route die u met uw dagretour mag aandoen. Waarschijnlijk wordt het inchecken in Woerden/Breukelen naar Veenendaal.
Bedankt.
Maar Utrecht ligt wel in de route Rotterdam-Amsterdam: kan ik dan mijn dagretour uitprinten en het retourtje Utrecht-Veenendaal met mijn ov-chipkaart doen?
Reputatie 7
Badge +4
Celia, Utrecht ligt niet op de route, helaas. Rotterdam-Amsterdam kan met de stoptrein via Gouda en Woerden en dan eventueel Breukelen. Vanaf Breukelen met de ov-chipkaart verder zou kunnen met uw dagretour maar vanaf Utrecht niet, want die stoptrein gaat niet via Utrecht. Met dit treintje naar Amsterdam is vanaf Rotterdam wel een legale route. U kunt in plaats vanaf Breukelen ook vanaf Woerden naar Veenendaal reizen met de chipkaart. Het is iets sneller.
O, ok! Ik meende soms via Utrecht te hebben gereisd met de sprinter...
Bedankt voor de informatie!
Reputatie 4
Badge
Het ligt eraan tussen welke Rotterdamse en Amsterdamse stations je je retourtje koopt. Om te kijken of Utrecht C een tussenstop is op een toegestane route moet je gewoon een beetje goochelen met de reisplanner (stations, minimale overstap, uitzetten HSL, type reisadvies)

Bijv. Rotterdam Alexander - Amsterdam Centraal gaat vaak via Utrecht. Dan moet je zelf even uitzoeken of het voordelig is om je dagretour pas vanaf Alexander te laten starten.
Welkom op ons forum Celia. Thom heeft inderdaad gelijk. Enkel indien het station op de rechtstreekse route ligt mag je via dit station reizen. Je kan in onze reisplanner kijken welke stations de trein allemaal aandoet (via optie 'toon tussenstations'. Ook kan de optie van Gert-Jan nog voordelig zijn.

Reageer