beantwoord

Kan ik met een retour dezelfde dag van Tilburg naar Duiven?

• 25 maart 2014
  • 4 reacties
  • 239 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Als iemand me zou kunnen helpen met een antwoord, heel graag wilt zo vriendelijk zijn om mijn vraag te beantwoorden. Dankuwel ik doe er niks mee.
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 maart 2014, 18:35

Hallo Nick,

Het woord "retour" is eigenlijk een Frans woord en betekent in het Nederlands gewoon "terug".
Als je met de trein van Tilburg naar Duiven reist heb je natuurlijk een kaartje nodig voor de heenreis, maar ook een kaartje voor de terugreis. Kijk, en hier komt dat woordje "terug" alom de hoek kijken.
Nou is het een mond vol als je bijv. zou zeggen "een kaartje voor heen en terug", vandaar dat men om het kort en bondig te houden het Franse woord "retour" gebruikt.
Immers, als je ergens heen gaat wil je meestal toch ook wel terug, dus vond men vroeger (toen in Nederland ook nog veel Frans gesproken werd) de aanduiding "retour" al voldoende.
En zo is het dus eigenlijk altijd zo gebleven.
Als jij van huis naar de supermarkt gaat is het toch ook logisch dat je een keer terug naar huis gaat.
Dus als je zegt "ik kom terug betekent het eigenlijk automatisch al dat je ergens heen gegaan bent, dus terug ("retour") komt.

En wat Loes al heeft verteld over de geldigheid van zo'n "retour" (dus kaartje voor zowel de heenreis als de terugreis) hoef ik natuurlijk niet verder uit te leggen, lijkt mij.

Ik wilde je alleen maar proberen wat dat "retour" nou eigenlijk betekent.

Hopelijk is het je nu iets duidelijker.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Beste nickdonders,

Natuurlijk kan je met een retourtje van Tilburg naar Duiven dezelfde dag weer terug. Het heet ook niet voor niets een retourtje.

Groeten,

Wouter15
Wat is dan verder nog het probleem Nick? Wat Wouter zegt klopt, een retour is heen en terug, van de dag dat ie geldig om 00.00 uur tot de volgende dag tot 04.00 uur is het retour bruikbaar. Wat is er dan wat je niet van je vriend snapt dan?
Hallo Nick,

Het woord "retour" is eigenlijk een Frans woord en betekent in het Nederlands gewoon "terug".
Als je met de trein van Tilburg naar Duiven reist heb je natuurlijk een kaartje nodig voor de heenreis, maar ook een kaartje voor de terugreis. Kijk, en hier komt dat woordje "terug" alom de hoek kijken.
Nou is het een mond vol als je bijv. zou zeggen "een kaartje voor heen en terug", vandaar dat men om het kort en bondig te houden het Franse woord "retour" gebruikt.
Immers, als je ergens heen gaat wil je meestal toch ook wel terug, dus vond men vroeger (toen in Nederland ook nog veel Frans gesproken werd) de aanduiding "retour" al voldoende.
En zo is het dus eigenlijk altijd zo gebleven.
Als jij van huis naar de supermarkt gaat is het toch ook logisch dat je een keer terug naar huis gaat.
Dus als je zegt "ik kom terug betekent het eigenlijk automatisch al dat je ergens heen gegaan bent, dus terug ("retour") komt.

En wat Loes al heeft verteld over de geldigheid van zo'n "retour" (dus kaartje voor zowel de heenreis als de terugreis) hoef ik natuurlijk niet verder uit te leggen, lijkt mij.

Ik wilde je alleen maar proberen wat dat "retour" nou eigenlijk betekent.

Hopelijk is het je nu iets duidelijker.

Beste Nickdonders,

Allereerst welkom op het NS Serviceforum. Omdat we jouw privacy belangrijk vinden heb ik je e-mailadres uit je bericht verwijderd. Verder lijken de bovenstaande antwoorden goed uit te leggen hoe je het beste kunt reizen.

Je vraag heb ik verplaatst naar het forum 'overige producten'.

Vriendelijke groet,

Herman NS

Reageer