beantwoord

Kan ik mijn dagretour kaart die niet is afgestempeld declareren?

• 8 maart 2014
  • 4 reacties
  • 464 Bekeken

Via ns.nl heb ik een dagretour gekocht. Ik ben hiermee van Boxmeer naar Amsterdam RAI gereisd en weer terug, en ben geen enkele keer gecontroleerd. Kan ik het kaartje nu declareren omdat het niet afgestempeld is?
icon

Beste antwoord door Edwin 8 maart 2014, 17:37

Laat ik je dit vragen: Als je bij de bakker een brood uit het schap haalt en er staat niemand achter de balie, is het dan OK om met het brood zonder te betalen de winkel uit te lopen?

Nee dus. Je koopt een kaartje niet om gecontroleerd te worden, je koopt een kaartje exact waar je het voor gebruikt hebt: reizen van A naar B en weer terug.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge
Laat ik je dit vragen: Als je bij de bakker een brood uit het schap haalt en er staat niemand achter de balie, is het dan OK om met het brood zonder te betalen de winkel uit te lopen?

Nee dus. Je koopt een kaartje niet om gecontroleerd te worden, je koopt een kaartje exact waar je het voor gebruikt hebt: reizen van A naar B en weer terug.
Schaamteloos dat mensen het ├╝berhaupt durven te vragen.
Natuurlijk kun je dat declareren; alleen niet - om redenen die Edwin al aangaf - niet bij NS.

Maar het staat je natuurlijk altijd vrij om dat bijv. bij jouw werkgever te proberen.

Je zou misschien ook een een kans kunnen wagen dit gebruikte stukje (oud) papier te declareren bij de oud-papier-boer.
Je weet maar nooit of die nog iets over heeft voor een gebruikt A4-tje.

Triest voor jou dat de papieren vervoersbewijzen over niet al te lange tijd worden afgeschaft en poortjes worden gesloten. Moet je ook met die velletjes papier gaan inchecken.
Maar ook dan kun je natuurlijk de oud-papier-boer lief aankijken om te zien of hij er nog wat voor wil geven.
Ongestempeld zullen waarschijnlijk toch het meest waard zijn.

Maar ik zou je willen adviseren deze pagina een goed te lezen en dan speciaal het onderste gedeelte.
Hallo Shanika90,

Ik heb je vraag verplaatst naar 'Overige producten', omdat je vraag hier onder valt. Edwin heeft het juiste antwoord gegeven op de vraag.

Vriendelijke groet,
Marjan

Reageer