beantwoord

Kan ik mijn geld terugkrijgen voor een verkeerd kaartje met de verkeerde datum die ongebruikt is? Zo ja hoe?

• 13 september 2018
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Hi guys,

Gisteren kwam ik langs het station en ik moet vrijdag naar mijn vriendin in Haarlem vanaf heerhugowaard. Dus ik dacht ik koop vast een kaartje voor vrijdag. Maar ik ben vergeten om 'zonder datum' aan te tikken. Dus nu heb ik een ongebruikte retour hhw - haarlem met de datum van 12-9. Ik ging naar het loket en de dame zei kortaf 'naar utrecht sturen' wat dat ook moge betekenen.. want ik wil graag voor vrijdag een nieuw kaartje natuurlijk.. pls help me out?! Groetjes
icon

Beste antwoord door Tamzin 13 september 2018, 08:11

Tickets zonder datum zijn al een paar jaar niet meer te koop omdat daarmee werd gefraudeerd door mensen die "vergaten" om ze af te stempelen.

Mits U er niet mee hebt ingecheckt zou U het ticket gewoon moeten kunnen inleveren bij ieder loket dus de reactie van de dame daar begrijp ik niet. Wellicht kan een moderator aangeven wat U nu het beste kunt doen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Tickets zonder datum zijn al een paar jaar niet meer te koop omdat daarmee werd gefraudeerd door mensen die "vergaten" om ze af te stempelen.

Mits U er niet mee hebt ingecheckt zou U het ticket gewoon moeten kunnen inleveren bij ieder loket dus de reactie van de dame daar begrijp ik niet. Wellicht kan een moderator aangeven wat U nu het beste kunt doen.
Dankjewel tamiz ik ga nog eens langs en hopen dat ik iemand anders tref..
Hey Missychrissy, welkom bij de NS Community!

Ik snap inderdaad de reactie van deze medewerker ook niet helemaal, als je een ticket uit een kaartautomaat hebt gehaald en deze nog niet hebt gebruikt, zou je die inderdaad moeten kunnen inleveren bij een Service Balie.

Mocht dat alsnog niet lukken, zijn daar gelukkig ook andere opties voor, via onze Klantenservice. Aan de hand van het kaartnummer kunnen wij controleren of het ticket al dan niet is gebruikt. Zo niet, dan kunnen we de kosten daarvan gewoon terugstorten! :)

Als je het graag via ons wilt doen, mag je mij daarvoor een priv├ębericht sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres, IBAN en natuurlijk het ticketnummer (staat op de zijkant van het ticket, begint met een aantal nullen).

Reageer