beantwoord

Kan ik mijn geprinte e-ticket nog wijzigen ?

  • 23 april 2014
  • 9 reacties
  • 15796 Bekeken

Onlangs heb ik twee e-tickets besteld om te reizen van Den Haag Centraal naar Doetinchem.
Wegens omstandigheden moeten mijn vriendin en ik in Tilburg (station Tilburg Universiteit) zijn, in plaats van Doetinchem.

Is het mogelijk om een nieuwe e-ticket te ontvangen, waar ik zelf de eindbestemming van in kan vullen?
Het betreft een reis op 27-04-2014.

Groeten,

Pascal Aaldering
icon

Beste antwoord door Mike 23 april 2014, 10:13

Hoi Pascal,
Naar mijn weten, en wat ik uit de informatie haal op de website van NS is het annuleren/wijzigen van een bestelde en betaalde e-ticket niet meer mogelijk.

"Voor e-tickets geldt dat annuleren van eenmaal bestelde en betaalde e-tickets niet mogelijk is."
Zie hier: http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/e-ticket.html

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Pascal,
Naar mijn weten, en wat ik uit de informatie haal op de website van NS is het annuleren/wijzigen van een bestelde en betaalde e-ticket niet meer mogelijk.

"Voor e-tickets geldt dat annuleren van eenmaal bestelde en betaalde e-tickets niet mogelijk is."
Zie hier: http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/e-ticket.html

Hoi Pascal,
Zoals Mike al terecht opmerkt kunnen eenmaal bestelde en ontvangen E-tickets volgens de daarvoor geldende voorwaarden niet meer gewijzigd worden.
Ook restitutie is volgens diezelfde voorwaarden niet mogelijk.

E.e.a. staat ook op het E-ticket zelf afgedrukt.
Beste PascalAaldering, Welkom op het NS Service Forum! Zoals Mike en Hans al hebben aangegeven is dit inderdaad niet mogelijk. Je kunt het beste een nieuw e-ticket aanvragen. Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Gemakkelijk verdiend , he n.s., zo krijgen jullie de fyra wel terug betaald, ik bedoel maar vergissen is menselijk en kan iedereen gebeuren.
Het zijn toch euro's en zo word de n.s. steeds populairder bij de bevolking.
Eergisteren eticket gekocht , kreeg ik gisteren te horen dat de afspraak is verzet ,eticket, 11,62 euro , voor gratis en voor niks nu voor de n.s., doet niet aan restitutie.
Reputatie 1
Gemakkelijk verdiend , he n.s., zo krijgen jullie de fyra wel terug betaald, ik bedoel maar vergissen is menselijk en kan iedereen gebeuren.
Het zijn toch euro's en zo word de n.s. steeds populairder bij de bevolking.
Eergisteren eticket gekocht , kreeg ik gisteren te horen dat de afspraak is verzet ,eticket, 11,62 euro , voor gratis en voor niks nu voor de n.s., doet niet aan restitutie.


Niemand verplicht jou om een e-ticket kopen je had ook gewoon een kaartje bij de automaat kunnen kopen of reizen met de OV chip bij vertrek.
Reputatie 4
Gemakkelijk verdiend , he n.s., zo krijgen jullie de fyra wel terug betaald, ik bedoel maar vergissen is menselijk en kan iedereen gebeuren. Het zijn toch euro's en zo word de n.s. steeds populairder bij de bevolking.
Als je kunt wijzigen kun je zowel het oude als het nieuwe ticket printen en gebruiken.
Kortom dan kan iedereen onbeperkt frauderen.

Eergisteren eticket gekocht , kreeg ik gisteren te horen dat de afspraak is verzet ,eticket, 11,62 euro , voor gratis en voor niks nu voor de n.s., doet niet aan restitutie.

Daarom wordt ook geadviseerd e-tickets pas op het laatste moment aan te schaffen.

Als je kunt wijzigen kun je zowel het oude als het nieuwe ticket printen en gebruiken. 
Kortom dan kan iedereen onbeperkt frauderen.

Dit is natuurlijk grote onzin,gemakkelijk om snel van af te komen!

In het systeem opties opnemen om te kunnen wijzigen om frauderen te voorkomen moet toch mogelijk zijn!

Wij hebben ook 2 enkele reis daluren gekocht om 22 maart 2020 van Schiphol - Oss te gebruiken, maar ivm Coronavirus eerder naar huis moeten gaan, dus weggegooid geld en NS wordt er alleen beter van!

Ook op de aankomstdag 22 februari 2020 uit Vietnam stonden wij met grote koffers op de trein te wachten en tot onze verbazing werd op het laatste moment aangekondigd, dat de trein op een andere perron was gearriveerd! Wij,oude mensen van rond de 70 moeten rennen om onze trein te halen, maar dan doen wij natuurlijk niet al die koffers! Hebben wel geklaagd bij een NS-medewerkster en kregen van haar excuses aangeboden, uitleg en 2 cappucinos als compensatie!  

Hallo edkuiper, welkom op de NS Community. 

Omdat het ticket enkel een zichtbewijs is en er niet mee ingecheckt kan worden, is dit niet mogelijk. Het ticket dat je voor 22 maart hebt kan niet ongeldig worden gemaakt en het is ook niet te controleren dat je er niet mee reist. Mijn excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je kunt wijzigen kun je zowel het oude als het nieuwe ticket printen en gebruiken. 
Kortom dan kan iedereen onbeperkt frauderen.

Dit is natuurlijk grote onzin,gemakkelijk om snel van af te komen!

In het systeem opties opnemen om te kunnen wijzigen om frauderen te voorkomen moet toch mogelijk zijn!

Wij hebben ook 2 enkele reis daluren gekocht om 22 maart 2020 van Schiphol - Oss te gebruiken, maar ivm Coronavirus eerder naar huis moeten gaan, dus weggegooid geld en NS wordt er alleen beter van!

Ook op de aankomstdag 22 februari 2020 uit Vietnam stonden wij met grote koffers op de trein te wachten en tot onze verbazing werd op het laatste moment aangekondigd, dat de trein op een andere perron was gearriveerd! Wij,oude mensen van rond de 70 moeten rennen om onze trein te halen, maar dan doen wij natuurlijk niet al die koffers! Hebben wel geklaagd bij een NS-medewerkster en kregen van haar excuses aangeboden, uitleg en 2 cappucinos als compensatie!  


U zou de ongebruikte tickets op uw reisverzekering kunnen proberen te claimen. Ik mag aannemen dat u meer onverwachte kosten heeft moeten maken ivm eerder teruggaan en u gezien uw leeftijd er verstandig aan heeft gedaan een reisverzekering af te sluiten.

 

Reageer