beantwoord

Kan ik mijn Keuzedag voor 06:30 gebruiken?

• 28 July 2014
  • 6 reacties
  • 1082 Bekeken

een keuzedag mag je voor 6.30 gebruiken , moet de reis dan voor die tijd voorbij zijn, of mag je voor 6.30 in de trein stappen en dan de hele dag verder reizen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 July 2014, 10:55

Bekijk origineel

6 reacties

Merkwaardig is dat NS op de website inderdaad schrijft dat de keuzedag ook vóór 6:30 geldig is, terwijl in de folder waar ze op diezelfde website naar verwijzen staat dat keuzedagen of de hele dag of alleen na 9 uur geldig zijn, maar nooit specifiek vóór 6:30.

Wanneer kunt u een Keuzedag gebruiken?

• Op maandag t/m vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur (dus ook in de avondspits).
• In het weekend de hele dag, ook vóór 9.00 uur.
• Tijdens de volgende feestdagen in 2014 de hele dag (dus ook vóór negenen): Nieuwjaarsdag (1 januari), Goede Vrijdag (18 april), 2e Paasdag (21 april), Hemelvaart (29 mei), 2e Pinksterdag (9 juni), Kerst (25 en 26 december) en op Nieuwjaarsdag (1 januari 2015).

Wanneer zijn uw Keuzedagen geldig?
• Op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag: na 9.00 uur ’s ochtends.
• In het weekend: de hele dag (ook voor 9.00 uur).
• Op de meeste feestdagen ook voor 9.00 uur. Welke feestdagen dit zijn, vindt u
op ns.nl/keuzedagen.
• Alleen bij een Voordeelurenabonnement: in juli, augustus en in de week tussen
kerst en oud & nieuw ook voor 9.00 uur.

En in de productvoorwaarden die normaal gesproken leidend zouden moeten zijn, staat alleen:

NS kan voorwaarden verbinden aan het gebruik van een Keuzedag.

Wat die voorwaarden dan zijn, staat niet in die productvoorwaarden.
beste pepe, heb ik ook alle maal gelezen, maar is inderdaad super onduidelijk, dus ga ik het gewoon uitproberen denk ik en neem ik een kopie mee van de website.
Welkom op het forum dardella!

Er gelden verschillende voorwaarden voor het reizen met Keuzedagen bij een oud Voordeelurenabonnement en reizen met Keuzedagen bij een Altijd Voordeel of Dal Voordeel. Als je in het bezit bent van het Voordeelurenabonnement zijn je Keuzedagen van maandag t/m vrijdag na 9.00 uur te gebruiken. Voor houders van het Altijd Voordeel en Dal Voordeel abonnement geldt dat zij ook voor 06:30 met de Keuzedagen mogen reizen.

In de folder is dit onderscheid niet gemaakt. Ik ga dit foutje doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 4
Badge
Maar dan blijft de vraag uit de openingspost nog onbeantwoord.

Is het reistijdstip of inchecktijdstip bepalend voor de geldigheid van de keuzedag? Dus mag er bij inchecken voor half 7 in de ochtendspits gereisd worden?

Daarnaast:
Waarom wel een ochtendspits maar geen middagspits voor moderne keuzedagen?
Mag met een keuzedag in de laatste 5 minuten van de ochtendspits gereisd worden?
De inchecktijd is bepalend voor de geldigheid van de Keuzedag. Bij inchecken voor 06.30 mag er in de ochtendspits gereisd worden. Er is geen middagspits voor reizigers met een Keuzedag zodat deze groep reizigers ook op dit tijdstip gebruik kan maken van dit product. Bij je laatste vraag mag dit alleen wanneer de reiziger ook na 08.55 is ingecheckt met de Keuzedag.
In plaats van reizen voor 06.30 , moet er dus staan inchecken voor 06.30! Misschien kunt u de tekst aanpassen......dan is het duidelijk.

Reageer