beantwoord

kan ik mijn voordeelurenkaart gebruiken bij reizen naar het buitenland?

• 10 augustus 2014
  • 19 reacties
  • 2656 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik ga reizen van roosendaal naar antwerpen, hoe gebruik ik mijn voordeelurenkaart voor het traject door nederland
icon

Beste antwoord door Hertog 10 augustus 2014, 14:21

In uw geval kunt u via NS International het best een e-ticket aanschaffen van Roosendaal naar Antwerpen.

Op de bestelling kunt u aangeven dat u in Nederland recht hebt op 40% korting. Bij de berekening van de prijs van Roosendaal tot Roosendaal-grens wordt daar dan vanzelf rekening mee gehouden.

U dient tijdens de reis uw Voordeelurenabonnement wel bij u te hebben om aan te kunnen tonen dat u recht hebt op korting.

U dient in dit geval echter NIET in te checken. U heeft in de vorm van dat e-ticket immers al een geldig vervoerbewijs en door ook nog eens in te checken zou u dubbel betalen (trouwens, u zou dan ook weer in Roosendaal moeten uitchecken).
Bekijk origineel

19 reacties

In uw geval kunt u via NS International het best een e-ticket aanschaffen van Roosendaal naar Antwerpen.
Op de bestelling kunt u aangeven dat u in Nederland recht hebt op 40% korting. Bij de berekening van de prijs van Roosendaal tot Roosendaal-grens wordt daar dan vanzelf rekening mee gehouden.
U dient tijdens de reis uw Voordeelurenabonnement wel bij u te hebben om aan te kunnen tonen dat u recht hebt op korting.
U dient in dit geval echter NIET in te checken. U heeft in de vorm van dat e-ticket immers al een geldig vervoerbewijs en door ook nog eens in te checken zou u dubbel betalen (trouwens, u zou dan ook weer in Roosendaal moeten uitchecken).
Reputatie 4
Badge
Let op: ook op internationale trajecten geldt de Voordeelurenkaart alleen voor het Nederlands traject en alleen als dat in de voordeeluren wordt afgelegd.

U kunt dergelijke kaartjes ook uit de NS-automaat op het station halen. In tegenstelling tot binnenlandse tickets zijn tickets naar het nabije buitenland wel met korting op het Nederlands traject verkrijgbaar.
Welkom op het NS Serviceforum ria de bruin, ik heb het antwoord van Hertog gemarkeerd als het beste antwoord. Via de website van NS International kun je een e-ticket kopen. Je kunt dan aangeven dat je op het Nederlandse traject met 40% korting mag reizen. Om de vindbaarheid van je topic te verbeteren heb ik de titel aangepast en je topic verplaatst naar 'overige producten'.
Reputatie 4
Badge
Welkom op het NS Serviceforum ria de bruin, ik heb het antwoord van Hertog gemarkeerd als het beste antwoord. Via de website van NS International kun je een e-ticket kopen. Je kunt dan aangeven dat je op het Nederlandse traject met 40% korting mag reizen. Om de vindbaarheid van je topic te verbeteren heb ik de titel aangepast en je topic verplaatst naar 'overige producten'.
Betekent dit antwoord dat dergelijke kaartjes toch niet bij de automaat te krijgen zijn? Eerder is mij door Moderator Inge verzekerd van wel en dat de informatie op https://www.nsinternational.nl/nl/waar-treintickets-kopen/kaartautomaat-op-het-station at dit betreft onjuist is en dat kaartjes naar het nabije buitenland wel degelijk ook met korting uit de automaat gekocht kunnen worden. De website van NS-internationaal zou daarop aangepast worden. Ik zie nu dat dit nog steeds niet gebeurd is. Zie topic https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/eenmalige-chipkaart-korting-naar-buitenland-kopen-4169
Hoe zit dit nu? Dank voor het geven van verheldering.
Op het moment dat u uw vorige vraag postte waren die kaartjes in ieder geval gewoon te koop bij de automaat (zoals ik toen ook onder dat bericht heb aangegeven). Ik ga er daarom van uit dat dit nog steeds het geval zal zijn.
Ik zie als ik een e-ticket van roosendaal naar antwerpen probeer te boeken op ns international geen optie om met voordeeluren of dalvoordeel of wat dan ook te reizen hoor.
Reputatie 4
Badge
Als u uw traject invult, kunt u vervolgens klikken op "een reiziger zonder korting". Vervolgens klikt u op kortingskaarten toevoegen in het schermpje dat zich opent, dan op NS en dan op het percentage dat van toepassing is.
Succes.
Ik zie het nu, dank je. Ik zie geen korting verschijnen, retour kost 17,70, maar misschien verschijnt de korting pas als ik m'n gegevens invul en boek? Ik vind het persoonlijk niet fijn om een vaste tijd te reserveren. Hoe kan ik dan het beste een kaartje kopen? Gewoon aan de balie?
Reputatie 4
Badge
Aan de balie bent u sowieso duurder uit..

met korting zou een meerdaags retour 16,60 moeten kosten. een dagretour of weekend retour is goedkoper

Als u een kaartje koopt voor de IC of de regionale trein kunt u reizen met alle treinen behalve Thalys, maar dat ligt van Roosendaal naar Antwerpen niet voor de hand.
U kunt dus ook reizen op andere tijden dan de boeking aangeeft. Als de dag van geldigheid maar klopt (en als u maar buiten de ochtendspits tussen 4 en 9 uur blijft als u met korting reist). Er is dus geen treinbinding.
Reputatie 4
Badge
U kunt het ook via de Belgische Spoorwegen proberen. Dat geeft soms een beter resultaat.
Ik zie achter '40% korting in Nederland' steeds staan 'ongeldig in trein'. Waarom is dat? Ik kies steeds de ic naar brussel van roosendaal naar antwerpen en tussen 9.00 en 16.00. Of is het zo dat zodra er weekendretourkorting of superdagkorting is het dalvoordeel niet meer geldig is?
U kunt het ook via de Belgische Spoorwegen proberen. Dat geeft soms een beter resultaat.

In welk opzicht?
Reputatie 4
Badge
Ik zie achter '40% korting in Nederland' steeds staan 'ongeldig in trein'. Waarom is dat? Ik kies steeds de ic naar brussel van roosendaal naar antwerpen en tussen 9.00 en 16.00. Of is het zo dat zodra er weekendretourkorting of superdagkorting is het dalvoordeel niet meer geldig is?

dat klopt. Bij weekeindkorting of dagretourkorting krijgt u geen extra korting met een NS-abonnement.
Reputatie 7
Badge +4

In het verleden bleek dat die melding verdween als het bijvoorbeeld vanaf Dordrecht was i.p.v Roosendaal. De achtergrond ken ik niet exact. De NMBS kent kaartjes naar Roosendaal, mogelijk hangt het daarmee samen.

Dalvoordeel is geldig tot de grens.
Ik zie achter '40% korting in Nederland' steeds staan 'ongeldig in trein'.
Er is momenteel een promotie van 19 euro voor elk Nederlands station naar elk Belgisch station. Het kan dus zijn dat de prijs met 40% korting duurder is dan die 19 euro. NS International geeft dan het goedkoopste tarief weer (zonder die 40% korting).
En NMBS moet ik boeken op https://www.b-europe.com?

Ik zag net dat de laatste intercity op zaterdag vanuit antwerpen naar roosendaal om 21.45 vertrekt :? En de laatste stoptrein 5 minuten later. Amai.. Als je uit eten gaat in antwerpen moet je niet te lang natafelen anders kom je niet meer thuis. Uitgaan is al helemaal geen optie.
Reputatie 4
Badge

In welk opzicht?

Ik meen dat het bij de Belgen eenvoudiger is om heen zonder korting te reizen en terug met. En er is (was?) ook wel eens sprake van goedkopere tickets. Maar ik heb zelf al tijden geen kaartjes bij hen gekocht.
Reputatie 6
Badge +1
De laatste trein naar huis gaat idd niet zo heel laat! Opletten dus! In België rijden overigens ook naar andere bestemmingen in de late avond weinig treinen.
De laatste trein naar huis gaat idd niet zo heel laat! Opletten dus! In België rijden overigens ook naar andere bestemmingen in de late avond weinig treinen.

Behalve tussen Eupen en Oostende, de laatste trein in Oostende komt aan om 1.51, vertrek 0.27 vanaf Brussel-Zuid (22.22 van Eupen).

Reageer