beantwoord

kan ik mijn weekend korting terug vragen

• 3 maart 2014
  • 7 reacties
  • 824 Bekeken

ik heb vrijdag 2 dag retourtjes gekocht om zaterdag naar Amsterdam te reizen ik heb studenten ov maar ik wist niet dat ik in het weekend met 40% korting kon reizen. Kan ik het teveel betaalde bedrag nog ergens declareren?
icon

Beste antwoord door Bart NS 4 maart 2014, 12:30

Hoi Chiel,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik heb je post verplaatst naar 'Overige producten'. Ik heb ook de titel aangepast, om dit topic beter vindbaar te maken. Je Studentenkaart is alleen geldig als je in- en uitcheckt met je ov-chipkaart. Toch bestaat er een regeling, waardoor de korting eenmaal per jaar terugbetaald kan worden. Je kan daardoor de korting van je eigen E-ticket terugkrijgen via een formulier. Dat formulier vind je hier. Ik heb je ook een privébericht gestuurd, voor het geval dat je het formulier graag per post wilt ontvangen.

Vriendelijke groet,
Bart
Bekijk origineel

7 reacties

Je kunt een brief naar de klantenservice sturen en de situatie uitleggen. Wellicht tonen ze zich daar bereid het verschil aan je terug te betalen. Al is het voor NS natuurlijk onmogelijk om vast te stellen dat jij degene bent die met de kaartjes gereisd hebt.
Hallo Chiel,
Ik mag toch aannemen dat jij indertijd - toen je een keus moest maken tussen een week of weekendkaart - toch ook de informatie hebt gekregen dat je buiten die vrije periode met 40% korting kon reizen.
Natuurlijk kan die informatie jou zijn ontgaan. Onder studenten is deze regeling toch algemeen bekend en vaak onderling onderwerp van gesprek.

Hoewel ik je weinig kans geef zou je hierover contact kunnen opnemen met de Klantenservice van NS, telefonisch te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Vr.gr.
Hans
Hoi Chiel,

Ik sluit me aan bij de anderen. Mocht het nog eens voorkomen dat je een kaartje koopt waarna je direct merkt dat het niet nodig is, kan je binnen 30 minuten aan het loket je geld terugvragen. Maar in deze situatie zal het inderdaad via klantenservice gaan.

In ieder geval succes.
Hoi Chiel,

Mocht het nog eens voorkomen dat je een kaartje koopt waarna je direct merkt dat het niet nodig is, kan je binnen 30 minuten aan het loket je geld terugvragen.

Hoi Loes,

Hoe strikt is die 30 minuten grens? Er zijn n.l. nogal wat stations waar geen loket (meer) is. Eigenlijk alleen nog maar op de grotere stations.
En meteen op de trein springen naar het dichtstbijzijnde station met een loket, ook dan haal je het vaak niet .
Neem bijv. Hoek van Holland; dan moet je naar Rotterdam, (officiele) reistijd 31 min. Maar dan ook nog eens met een halfuursdienst.

Brengt die mooie service-/alarmpaal dan misschien uitkomst?

Vr.gr.
Hans
Dat lijkt me wel, ze nemen dat half uur zeer strikt, omdat het via het loket gaat en moet alles natuurlijk correct kunnen verklaren. Toch vermoed ik dat er via klantenservice zelf nog wel het een en ander te regelen is, en die informatiezuil zou daar inderdaad een belangrijke rol in kunnen spelen. Meestal ligt er wel een onbemenst station binnen de 30 minuten van bemenst station. Dan is het natuurlij kaan te raden om even uit te stappen en daar het te regelen of via de conducteur, die misschien een melding kan schrijven op het gebruikte vervoersbewijs, dat er eentje teveel is geweest, maar wat voor waarde dat heeft is mij niet geheel duidelijk.

Dus is toch wel een correct opgemerkt probleem, misschien dat de moderatoren een en ander nog zouden kunnen toelichten?
het zijn op internet bestelde tickets die persoons gebonden zijn dus het lijkt mij dat het wel na te kijken is mischien verandert deze extra info nog iets ?
Hoi Chiel,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik heb je post verplaatst naar 'Overige producten'. Ik heb ook de titel aangepast, om dit topic beter vindbaar te maken. Je Studentenkaart is alleen geldig als je in- en uitcheckt met je ov-chipkaart. Toch bestaat er een regeling, waardoor de korting eenmaal per jaar terugbetaald kan worden. Je kan daardoor de korting van je eigen E-ticket terugkrijgen via een formulier. Dat formulier vind je hier. Ik heb je ook een privébericht gestuurd, voor het geval dat je het formulier graag per post wilt ontvangen.

Vriendelijke groet,
Bart

Reageer