beantwoord

Kan ik restitutie krijgen voor een ongebruikt papieren treinkaartje?

• 4 april 2014
  • 2 reacties
  • 1913 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Kaartjes zijn voor morgen maar hoor net dat de reis wegens ziekte niet door kan gaan. Ik kan via het servicepunt een formulier halen en de kaartjes naar de klantenservice opsturen. Maar daar komt de aanvraag pas morgen (op de reisdag) binnen! Kan ik dus naar mijn geld fluiten?
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 april 2014, 11:40

Hallo Conny,

Vervelend dat de geplande reis niet doorgaat.
Wat de kaartjes betreft hoeft dat geen probleem te zijn. Je kunt de kaartjes op het Servicepunt ongeldig laten maken en ze vervolgens ter restitutie opsturen. Het moeten dan wel de "gewone" kaartjes uit de automaat zijn.

Zijn het zogenaamde e-tickets (die je dus via internet hebt besteld en uitgeprint) dan kun je je de moeite besparen. Volgens de voorwaarden die voor e-tickets gelden kunnen dergelijke vervoersbewijzen niet worden ingeleverd en wordt daarop ook niets terugbetaald.

En dat NS de vervoersbewijzen vóór aanvang van de reis terug wil hebben is alleen maar om er zeker van te zijn dat de kaartjes al niet zijn gebruikt. Er vindt niet altijd controle plaats en dan zou men na afloop van de reis nog altijd kunnen proberen voor niet-gestempelde, maar wel gebruikte kaartjes restitutie te krijgen.

Nu maar hopen dat je dus "automaat" kaartjes hebt, zodat er wel restitutie kan plaats vinden.

Beterschap voor de patiënt.

Vriendelijke groet,

Hans

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Conny,

Vervelend dat de geplande reis niet doorgaat.
Wat de kaartjes betreft hoeft dat geen probleem te zijn. Je kunt de kaartjes op het Servicepunt ongeldig laten maken en ze vervolgens ter restitutie opsturen. Het moeten dan wel de "gewone" kaartjes uit de automaat zijn.

Zijn het zogenaamde e-tickets (die je dus via internet hebt besteld en uitgeprint) dan kun je je de moeite besparen. Volgens de voorwaarden die voor e-tickets gelden kunnen dergelijke vervoersbewijzen niet worden ingeleverd en wordt daarop ook niets terugbetaald.

En dat NS de vervoersbewijzen vóór aanvang van de reis terug wil hebben is alleen maar om er zeker van te zijn dat de kaartjes al niet zijn gebruikt. Er vindt niet altijd controle plaats en dan zou men na afloop van de reis nog altijd kunnen proberen voor niet-gestempelde, maar wel gebruikte kaartjes restitutie te krijgen.

Nu maar hopen dat je dus "automaat" kaartjes hebt, zodat er wel restitutie kan plaats vinden.

Beterschap voor de patiënt.

Vriendelijke groet,

Hans

Beste Conny,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik heb je topic verplaatst naar "Overige producten" en je titel wat ingekort, dat maakt je topic beter vindbaar.
Het antwoord wat Hans geeft is juist. Als je een papieren kaartje bij de kaartautomaat hebt aangeschaft, kun je deze opsturen naar de Klantenservice met een verzoek tot restitutie hiervan. Heb je een e-ticket aangeschaft, dan is restitutie helaas niet mogelijk. Hier kun je het adres vinden van de Klantenservice.

Groet,
Stephan

Reageer