beantwoord

Kan ik vanuit Belgie een e-ticket aankopen?

• 2 juli 2014
  • 4 reacties
  • 586 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik zou graag met een belgische bankpas een e-ticket aankopen voor een groepsretour Maastricht naar Amsterdam. Bij het betalen krijgt ik enkel de keuze uit Nederlandse bankinstellingen. Is er een andere mogelijkheid om deze tickets te kunnen bestellen?
icon

Beste antwoord door Hendrik 2 juli 2014, 17:35

Nee. E-tickets kunnen alleen met iDeal betaald worden, en alleen Nederlandse banken nemen deel aan iDeal.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Nee. E-tickets kunnen alleen met iDeal betaald worden, en alleen Nederlandse banken nemen deel aan iDeal.
Reputatie 7
Badge +4
Het is geen oplossing en niet meer dan een workaround maar het handigste is het via iemand met een Nederlandse bankrekening te regelen. NS zou wat dit betreft wat meer betalingsmogelijkheden moeten bieden. Zo vreemd zijn een creditcardbetaling en overschrijving middels IBAN nou ook weer niet.
Hallo Cindy,

Het is alleen mogelijk om E-tickets te betalen met een Nederlands rekeningnummer. Je zou kunnen doen wat Thom aangeeft als je iemand kent met een Nederlands rekeningnummer. Ik heb je vraag verplaatst naar 'Overige producten', omdat je vraag hier onder valt.

Groet,
Marjan
Reputatie 1
Hallo Cindy,

Het is alleen mogelijk om E-tickets te betalen met een Nederlands rekeningnummer. Je zou kunnen doen wat Thom aangeeft als je iemand kent met een Nederlands rekeningnummer. Ik heb je vraag verplaatst naar 'Overige producten', omdat je vraag hier onder valt.

Groet,
Marjan

Hallo Marjan,

Uhuuu ? Waarom kan je niet buitenlandse betaaldiensten invoeren ? Er zijn massa's payment providers waarmee NS in zijn webwinkel ook bijvoorbeeld Mr. Cash uit Belgie kan accepteren. Of accepteer dan creditcards of een e-ticket te kopen. Ik heb zelf voor een klein bedrijf gewerkt met ongeveer 10 medewerkers en die hebben ook buitenlandse pay providuers. Dus dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn voor NS om dat voor elkaar te krijgen ?

Hoor graag jullie reactie.

Reageer