beantwoord

Kan je een jongerendagkaart gebruiken op Koningsdag?

• 26 april 2021
  • 20 reacties
  • 458 Bekeken

Waarom kan ik alle kaartjes kopen voor de dag van morgen, Koningsdag, maar als ik de jongerendagkaart wil kopen dan krijg ik een error…?

icon

Beste antwoord door Rizana NS 26 april 2021, 11:35

Hi CorsvdBroek, welkom bij de NS Community. 

Helaas is de Jongeren Dagkaart morgen niet geldig. Dit staat ook in de voorwaarden op deze pagina

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit soort goedkope kaartjes zijn in de regel nooit geldig op Koningsdag. Zo is bv het groepsticket ook niet geldig op Koningsdag.

Helaas is de Jongeren Dagkaart morgen niet geldig. Dit staat ook in de voorwaarden op deze pagina

Reputatie 3

• Je mag met de Jongeren Dagkaart alléén in de daluren reizen. De daluren zijn van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 09.00 en 16.00 uur en ná 18.30 uur. Tijdens het weekend en feestdagen (m.u.v. Koningsdag) de hele dag.

Hier staat alleen dat de Jongeren Dagkaart tijdens Koningsdag uitgezonderd is van geldigheid op de hele dag tijdens feestdagen. Er staat niet dat de Jongeren Dagkaart op Koningsdag niet geldig is tijdens de daluren.

Reputatie 7
Badge +4

En wat als Koningsdag nu eens een feestdag zou zijn?:innocent:

Reputatie 3

En wat als Koningsdag nu eens een feestdag zou zijn?:innocent:

Koningsdag is inderdaad een feestdag. Als ik lees zoals het er nu staat is de jongeren kaart wel geldig in de daluren. Dat wat nu tussen haakjes staat is namelijk de uitzondering op de hele dag geldigheid. Er had gewoon ergens moeten staan: De jongerenkaart is op Koningsdag niet geldig. Dat staat er nu dus niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad weer eens fout geformuleerd. 

Reputatie 7
Badge +3

NS en feestdagen. Zou dat ooit nog goed komen?

Reputatie 3

@Rizana NS : wordt deze uitspraak nog gecorrigeerd??? 

Ik heb het besproken, maar dit wordt niet gecorrigeerd.

Reputatie 7
Badge +3

NS en een foute formulering toegeven en herstellen. Zouden we dat ooit nog gaan meemaken? :thinking:

Badge +3

Ik heb het besproken, maar dit wordt niet gecorrigeerd.

Hoe lastig is het om het te corrigeren?

Tijdens het weekend en feestdagen (m.u.v. Koningsdag) de hele dag.

Daar maak je dan van:

Tijdens het weekend en feestdagen de hele dag. Niet geldig op Koningsdag.

Klaar.. :sweat_smile: Was hetzelfde met ‘…een NS abonnement (uitgezonderd Kids Vrij of het Studentenreisproduct)’ over Samenreiskorting.

Daar stond het haakje verkeerd, moest zijn ‘…een NS abonnement (uitgezonderd Kids vrij) of het Studentenreisproduct’.

Heeft wat voeten in de aarde gehad maar is uiteindelijk uitgebreid gecorrigeerd.

Reputatie 3

Volgens mij was er kort geleden ook iets over de OV-fiets met de toeslag van € 5,00 die ook foutief vermeld stond.

Badge +3

Volgens mij was er kort geleden ook iets over de OV-fiets met de toeslag van € 5,00 die ook foutief vermeld stond.

Klopt, na 72 uur betaalt u € 5,00 (toeslag) per 24 uur, oftewel ‘na 72 uur komt er 5 euro per 24 uur bij’. Dat was binnen no time aangepast/verduidelijkt. In een bagagekluisjes topic ook ooit zoiets.

Min of meer on (that) topic, ik herinner me ook nog dat bagagekluisjes op Koningsdag (misschien nog wel uit de Koninginnedag tijd) niet beschikbaar waren op sommige stations?

Het is inmiddels dus wel gecorrigeerd. Er staat nu 

Je mag met de Jongeren Dagkaart alléén in de daluren reizen. De daluren zijn van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 09.00 en 16.00 uur en ná 18.30 uur. Tijdens het weekend en feestdagen de hele dag. De Jongeren Dagkaart is niet geldig op Koningsdag

Badge +3

Keurig, maar exclusief via de app te koop klopt niet, want https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart Handig voor jongeren die geen bankieren app op hun telefoon hebben, of voor ouders om voor hun kind te bestellen.

Voor de rest snap ik niet goed wat ‘niet geldig in combinatie met … actiekaartjes b.v. Kruidvat’ betekent. Hoe zou je een Dagkaart Jongeren daarmee willen combineren dan?

Reputatie 7
Badge +3

Die voorwaardenschrijvers weten blijkbaar iets dat wij niet weten.

Voor de rest snap ik niet goed wat ‘niet geldig in combinatie met … actiekaartjes b.v. Kruidvat’ betekent. Hoe zou je een Dagkaart Jongeren daarmee willen combineren dan?

Standaard tekstje geloof ik. Wel scherp weer! :)

Reputatie 7
Badge +3

Aha, het zijn dus geen voorwaardenschrijvers maar voorwaardenknip en -plakkers.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou me nog kunnen voorstellen dat iemand een Jongerenkaart zou willen combineren met een Meereisretour zoals voor Corona nog wel eens werd aangeboden voor een leuk prijsje (€8,95) of met een gratis upgrade naar 1e klas uit een envelopje van de Spoordeelweken, als dat soort kaartjes weer worden aangeboden. Dat zijn ook actiekaartjes. Alleen is dan het voorbeeld van een Kruidvat actiekaartje verkeerd gekozen.

Badge +3

Dat dus, maar ‘Samenreizen’ staat er terecht bij als ongeldig.

Reageer