Kan je met eenmalige OV chipkaart door reizen met de bus om je bestemming te bereiken?

• 24 August 2015
  • 5 reacties
  • 179 Bekeken

Het plan is mijn dochter van a naar b te laten reizen, en wil een eenmalige OV chipkaart halen uit de automaat. Maar het laatste stuk moet met de bus, is dit dan mogelijk?

5 reacties

Nee, de eenmalige chipkaart is niet geldig in de stads-/streekbus. Gaat het echter om bussen die tijdelijk worden ingezet vanwege werkzaamheden aan het spoor, dan kan er natuurlijk gewoon met de chipkaart worden gereisd.
Dankjewel voor jou reactie, dus ik moet haar dan zelf een kaartje in de bus laten halen? Ze zal vaker zo gaan reizen, maar omdat ze altijd alles kwijt raakt helaas wil ik geen OV chipkaar voor haar halen.
Badge +3
Ze zal dan inderdaad in de bus een kaartje moeten kopen voor haar busreis.
Dank weer heren voor de correcte antwoorden. 1 aanvulling: mocht je dochter vaak gaan reizen, zou ik je aanraden om eerder E-tickets aan te schaffen dan eenmalige chipkaarten, aangezien op die chipkaarten steeds een toeslag van € 1,00 zit. Nadeel: er moet wel gelegitimeerd worden, dus dat kan weer kwijtraken.
Reputatie 1
Badge
En vooral in de bus scheelt reizen met sjip vaak een slok op een borrel-losse kaartjes kunnen wel 2-3x zoveel kosten-al varieert dat enorm per regio. IN de bus heb je geen saldo nodig-maar na 1 reis zal je dan negatief staan en dan moet je dus wel opladen. De exacte busprijzen staan op de site 9292.nl voor je traject.

Reageer