beantwoord

Kan ticket niet goed printen

• 24 november 2014
  • 12 reacties
  • 1154 Bekeken

Mijn e-ticket wordt zonder 'watermerk' en qr code geprint. Ik heb al diverse instellingen bij het uitprinten geprobeerd - zonder resultaat. Iemand tips ?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 24 november 2014, 18:26

Halverwege deze pagina vind je wat tips wat betreft het printen van het e-ticket. Kun je hiermee verder?
Bekijk origineel

12 reacties

Staat de instelling misschien op zwart-wit in plaats van grijswaarden, of op kleur en is het kleureninktpatroon leeg?

Anders valt het probleem misschien te omzeilen door alles te selecteren en kopiƫren en het hele ticket als afbeelding in een ander programma te plakken. Daarbij wel opletten dat het formaat zo min mogelijk verandert.
Halverwege deze pagina vind je wat tips wat betreft het printen van het e-ticket. Kun je hiermee verder?
Dank voor de reacties. Helaas heb ik op de computer niet een "afwijking" in de instellingen kunnen vinden. vreemd genoeg heb ik in het verleden ook altijd kunnen printen. Ik heb als laatste geprobeerd het ticket rechtstreeks vanuit mijn telefoon te printen - ja en dat ging wel goed 😉 - nogmaals bedankt !
Dank voor de reacties. Helaas heb ik op de computer niet een "afwijking" in de instellingen kunnen vinden. vreemd genoeg heb ik in het verleden ook altijd kunnen printen. Ik heb als laatste geprobeerd het ticket rechtstreeks vanuit mijn telefoon te printen - ja en dat ging wel goed 😉 - nogmaals bedankt !

Bij mij precies hetzelfde, zie mijn item van 16 december. Oplossing (?) in mijn bijdrage.
De Oplossing is uberhaupt niet te printen, want het verdoet hout/papier.

De duitse Bahn leest altijd het ticket van je smartphone of tablet af - zonder klachten of problemen.

Laat het van je smartphone/tablet aflezen, en als de menheer/mevrouw conducteur ruzie maakt: volledige naam vragen, twittern, klachten, zeuren, totdat iederen in de Monopolist-bedrijf NS het snapt.
Dat helpt !
bjorn.amsterdam. Dat lijkt me absoluut geen goede oplossing. Als je een e-ticket toont op een smartphone/tablet is deze niet geldig. Daarom zal de conducteur het niet accepteren als vervoersbewijs en zal deze je alsnog voorzien van een geldig vervoersbewijs, inclusief een boete van 35 euro vanwege het zwartrijden. Dat zijn nou eenmaal de regels. In plaats van de querulant uithangen, kun je je beter gewoon aan de regels houden.
Wat De Luchtmacht zegt klopt inderdaad. Dit is geen goede oplossing! Momenteel is een e-ticket alleen geldig wanneer je deze op A4 formaat hebt geprint. Ik sluit niet uit dat het in de toekomst mogelijk wordt om het e-ticket op je mobiel te tonen. Vooralsnog is dit niet het geval.

Ammering heb je alles gedaan wat er in de link staat die mijn collega Thijs NS heeft gestuurd en lukt het nog steeds niet?
Als ik een ticket via Hispeed.nl/Bahn.de koop en gecontroleerd woord door een duitse conducteur, leest ie de code van mijn smartphone af. Als er een nederlandse conducteur is, weigert ie de geldigheid. Wij praten over hetzelfde ticket, zelfde code, zelfde trein.

Dat is het stomste verhaal ooit.

En "Dat zijn nou eenmaal de regels.In plaats van de querulant uithangen, kun je je beter gewoon aan de regels houden." klingt heel ouderwets duits, ofniet?

Ik ga het ticket wel printen, maar dat laat ik de conducteur niet weten en er zal een heel vervelende discussie ontbreken.

De regels veranderen niet, als niemand ze breekt.

Hoeze lijkt de NS duitser dan de duitse Bahn?
Als je uit bent op een vervelende confrontatie met een conducteur, die ook maar gewoon de regels uitvoert, hoop ik dat hij direct begint met het uitschrijven van het uitstel van betaling en je aanhoudt als je niet voldoende meewerkt. Misschien dat een nachtje in de cel zal helpen. Veel plezier met je kinderachtige avontuur verder!
Je doet net alsof je een groot maatschappelijk probleem aanpakt en er iemand gedupeerd wordt. Dat is helemaal niet het geval. Het gaat om het nakomen van een overeenkomst die door beide partijen vrijwillig is aangegaan. Die houdt onder andere in dat je ticket uitprint, zoals je dat zelf vrijwillig hebt beloofd te doen. Als je om wat voor reden dan ook een e-ticket niet wenst uit te printen, staat het je volledig vrij om er geen aan te schaffen. De onsmakelijke zaken waarnaar jij verwijst zijn fascistisch en eenzijdig opgelegd door onderdrukkers. Het geeft totaal geen pas om dit soort zaken met elkaar te vergelijken. Het is werkelijk ziekelijk als je daadwerkelijk zo denkt! Misschien dat het tijd voor je wordt om eens volwassen te worden. Mijn laatste bijdrage aan hetgeen een werkelijk idiote discussie aan het worden is.
De oplossing van het goed uitprinten van het ticket is, het ticket uitprinten vanaf internet en niet downloaden en dan pas uitprinten. werkte bij mij

Reageer