beantwoord

keuze dagen per 31-12 vervallen

• 1 januari 2021
  • 11 reacties
  • 471 Bekeken

Leuk al die spotjes van de ns "Als het straks weer kan..." maar wel alle keuzedagen per 31-12 laten vervallen. Laatste keuzedag ging 28 oktober in, geldigheid tm 31 december. Was mijn abonnement per 1 november ingegaan dan was deze jaar geldig. Niet echt klantvriendelijk 

icon

Beste antwoord door Rizana NS 1 januari 2021, 14:43

Hi Ine Derksen, en welkom bij de NS Community. 

Ik kan me voorstellen dat je het graag anders had gezien. Helaas zijn destijds de Keuzedagen verlengd tot 31 december 2020 en er is besloten dit niet nog verder op te schuiven. Keuzedagen vanaf november zijn inderdaad wel een jaar geldig. Het spijt me om te lezen dat jouw laatste Keuzedag om 28 oktober inging en jouw laatste Keuzedag niet met een jaar is verlengd. Heb je jouw abonnement inmiddels nog of heb je die beëindigd? 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

NS wil van de Keuzedagen af. Oorspronkelijk zouden ze nog tot eind 2020 nieuw besteld kunnen worden, dat is verschoven tot 1e helft van 2021. NS noemt als argument om niet verder te verlengen dat er van de zomer makkelijk gereisd had kunnen worden. Dat hadden mensen met Kruidvatkaartjes ook kunnen doen maar die kaartjes zijn wel verder verlengd. Voor jou is het niet leuk dat die van eind oktober vervallen is. Er was al sinds eind september een beperk reizen van kracht en naast de beperkte lockdown oktober/november heb je ook te maken gehad met het reis alleen indien noodzakelijk vanaf half december. 

Heb je contact gehad met de klantenservice?

Heb al diverse keren contact gehad. Krijg telkens als antwoord dat er gewoon gereisd mag/kan worden en dat de keuzedagen al verlengd zijn tot 31 december 2020. 

Hi Ine Derksen, en welkom bij de NS Community. 

Ik kan me voorstellen dat je het graag anders had gezien. Helaas zijn destijds de Keuzedagen verlengd tot 31 december 2020 en er is besloten dit niet nog verder op te schuiven. Keuzedagen vanaf november zijn inderdaad wel een jaar geldig. Het spijt me om te lezen dat jouw laatste Keuzedag om 28 oktober inging en jouw laatste Keuzedag niet met een jaar is verlengd. Heb je jouw abonnement inmiddels nog of heb je die beëindigd? 

Ik heb mijn abonnement nog

Ik ben  voor de afloop van mijn voordeelurenabonnement in augustus 2020 overgestapt op ns FLEX. Ik krijg echter nog steeds bericht dat ik mijn keuzedagen kan ophalen. Als ze vervallen zijn per 31.12.2020?!!

Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling dan. De overstap is destijds wel bevestigd bij een automaat? Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter om het na te laten kijken. 

Heb ik inmiddels gedaan na een speurtocht naar een telefoonnummer. Antwoord: Dat klopt de keuzedagen 2020 blijven nog tot tot 1.6.2021 geldig. Als ik op stap ga is er dus de keus: of met vol tarief-flex, of alsnog de geldige keuzedag benutten.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt de eerste twee kwartalen nog een abonnement met keuzedagen bestellen. De keuzedagen zelf zijn vaak langer geldig. Dat hangt af van het type keuzedagen en de datum van oorspronkelijke geldigheid.

Ongevraagd advies: als u nog geen keuzedagen heeft, is het mogelijk wijs een abonnement te nemen voor 1 juli 2021. Als u ze heeft, mag u ze ook in de komende jaren verlengen. Daarna vervalt deze mogelijkheid, al hoop ik dat NS van haar schreden terugkeert.

Ik heb mijn voordeelurenabonnement dus opgezegd omdat het voordeeltje dat wij hadden- ook in de spits reizen-  is vervallen. Op het traject Vlissingen-Amsterdam was dat handig om de flexibiliteit in de reistijden. Omdat we vorig jaar geen enkele keer met de trein reisden wegens corona, bleven de keuzedagen ongebruikt. We hebben nu NS Flex en we kunnen de kaarten dus nog tot 1.6. 2021 gebruiken. Zal er niet van komen. Een nieuw abonnement nemen zit er niet in vanwege de opschortende reistijdvoorwaarde (keuzedagen alleen in de  daluren te gebruiken).

Bedankt voor de tip. Misschien komt die van pas als de omstandigheden veranderen.

Badge +3

U heeft blijkbaar papieren keuzedagen en die zijn gewoon een jaar geldig, ook na opzeggen van het Voordeelurenabonnement. Als u die in juni 2020 gekregen heeft klopt het.

Als het goed is staat er Dagkaart Voordeeluren op. Gebruikt u ze niet, dan kunt u ze ook aan iemand anders geven (verkopen mag officiëel niet). De waarde per stuk is € 5,20 (2e klas) of € 8,70 (1e klas).

Waar de (tweemaandelijse) melding vandaan komt dat u ze (nog) kunt ophalen weet ik niet, want alleen keuzedagen uitgegeven na 30.10.2020 zouden een jaar geldig zijn, dus nooit tot 1.6.2021

Vanaf medio 2021 zijn keuzedagen niet meer nieuw verkrijgbaar, maar dat zou dus t/m 30 juni zijn, en niet 1.6.2021

Het tweemaandelijks bericht kwam van de NS zelf en de klantenservice bevestigde telefonisch dat dit bericht klopt omdat ik de papieren kaarten nog tot 1.6. 2021 zou kunnen gebruiken. Coulanceregeling. Het voordeelurenabonnement is per 1.9.2020 opgezegd. Ik heb de vervallen keuzedagen niet willen of kunnen benutten door corona

Reageer