Skip to main content
Antwoord

Keuzedag gebruikt bij reis met Arriva

• May 24, 2025
  • 2 reacties
  • 253 Bekeken

Ik weet niet eens wat een topic is, maar goed;

Gisteren een reis gemaakt van feanwalden naar leeuwarden. ( arriva)

bij het voor de kaartlezer houden verscheen in beeld , keuzedag, verder niets.

Ik was dus mijn  keuze dag kwijt zonder dat ik met de NS heb gereisd.

graag zag ik die dag weer terug.

Beste antwoord door Jesse NS

Goedemorgen johann en welkom op de NS Community,

Wanneer je een Keuzedag op je OV-Chipkaart laadt en vervolgens incheckt in de daluren (en dus ook in het weekend), wordt de Keuzedag geactiveerd. Je reist dan dus effectief met de Keuzedag, ook wanneer je reist met Arriva. 

Helaas is het niet mogelijk om een Keuzedag weer terug te zetten. Mijn excuses voor het ongemak. 

2 reacties

Jesse NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Goedemorgen johann en welkom op de NS Community,

Wanneer je een Keuzedag op je OV-Chipkaart laadt en vervolgens incheckt in de daluren (en dus ook in het weekend), wordt de Keuzedag geactiveerd. Je reist dan dus effectief met de Keuzedag, ook wanneer je reist met Arriva. 

Helaas is het niet mogelijk om een Keuzedag weer terug te zetten. Mijn excuses voor het ongemak. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 24, 2025

Keuzedagen zijn bij alle treinvervoerders geldig en worden bij de eerstvolgende treinreis aangesproken na het op de kaart zetten.

Mogelijk dacht je dat een keuzedag alleen bij NS geldig was en dat als deze niet zou worden gebruikt als je met Arriva ging reizen. Je weet nu voor een volgende keer dat je een keuzedag het beste pas op de kaart kunt zetten als je deze wilt gaan gebruiken. Een keuzedag kan niet meer teruggegeven worden.