beantwoord

Keuzedag icm 2-1 dagkaart en icm meereiskaart

Stel: ik laad een keuzedag (zaterdag) op mijn OV-kaart en ik gebruik die dag tevens de gratis overgang 2-1 dagkaart die ik heb gekregen van Spoordeelweken.
Ik heb dan een geldig vervoersbewijs voor 1e klas.

Iemand reist gratis met mij mee die dag met de gratis meereiskaart, ook gekregen van Spoordeelweken.

Die persoon mag dan ook gratis mee in 1e klas, want
mijns inziens voldoet dit aan de regels want:
- 1 persoon heeft geldig vervoersbewijs voor 1e klas
- op de meereiskaart staat onder klasse een *

Klopt dat?
Of maak ik ergens een denkfout?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 28 juli 2014, 13:33

Er staat duidelijk in de voorwaarden bij deze kaartjes dat de Meereiskaart en de Overgang 2-1 niet gecombineerd mogen worden.
Bekijk origineel

11 reacties

Er staat duidelijk in de voorwaarden bij deze kaartjes dat de Meereiskaart en de Overgang 2-1 niet gecombineerd mogen worden.

Klopt. Maar dat is voor de combinatie gratis meereiskaart + gratis overgang 2-1 dagkaart van een meereiziger.

Maar dit is iets anders:
keuzedag + gratis overgang 2-1 dagkaart voor de een en vervolgens een meereiziger die gratis meereiskaart gebruikt.
Ik heb nl een geldig vervoersbewijs voor 1e klas en dus mag meereiziger ook in 1e klas.
Is eigenlijk geen speld tussen te krijgen.

Of ????
Beste Pantajma,

Welkom op het NS Serviceforum. Pe_pe heeft het correcte antwoord gegeven. Deze twee acties van de spoordeelweken mogen niet worden gecombineerd. Het topic heb ik voor de vindbaarheid naar 'overige producten' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman
Beste Pantajma,

Welkom op het NS Serviceforum. Pe_pe heeft het correcte antwoord gegeven. Deze twee acties van de spoordeelweken mogen niet worden gecombineerd. Het topic heb ik voor de vindbaarheid naar 'overige producten' verplaatst.

Zie mijn laatste reactie op Pe_pe

Vriendelijke groet,
Herman
Klopt. Maar dat is voor de combinatie gratis meereiskaart + gratis overgang 2-1 dagkaart van een meereiziger.

Ze mogen niet gecombineerd worden, op welke manier dan ook.
Een NS moderator schreef eerder het onderstaande. Mijn stelling staat nog steeds

Femke NS

moderator
Reacties: 474
13 dagen geleden Rapporteer
3
Als de hoofdreiziger in bezit is van een vervoerbewijs voor de eerste klasse, dan mag de medereiziger ook in de eerste klasse reizen. Ik heb het antwoord van De Luchtmacht gemarkeerd als het beste antwoord. Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'acties en uitjes'.
Reageer
Daar wordt een normaal vervoerbewijs eerste klasse bedoeld, geen actie-kaartjes voor de eerste klasse. Bij combinatie van een normaal vervoerbewijs eerste klasse met een meereiskaartje, mogen beiden inderdaad eerste klas reizen.
Indien je de overgang 2-1dagkaart gebruikt om eerste klas te reizen heb je inderdaad een geldig vervoerbewijs voor de eerste klas. De meereiskaart mag je dan echter niet meer gebruiken, omdat de 2-1 dagkaart al is gebruikt. Deze twee acties mag je namelijk niet combineren. Per treinreis kan er dus maar één treinaanbieding worden gebruikt.
Het gaat niet om "wat er bedoeld" wordt.

Een geldig vervoersbewijs is een geldig vervoerbewijs en dus kan het.

Graag een uitspraak van een ter zake kundig en bevoegd NS medewerker.
Reputatie 2
Het gaat niet om "wat er bedoeld" wordt.

Een geldig vervoersbewijs is een geldig vervoerbewijs en dus kan het.

Graag een uitspraak van een ter zake kundig en bevoegd NS medewerker.

Herman NS is een bevoegd NS medewerker, hij is mod van dit forum en in dienst van NS
Beste Pantajma,

Net als Femke NS ben ik moderator. Er is duidelijk in de voorwaarden aangegeven dat deze twee acties niet gecombineerd kunnen worden. Hierbij verwijs ik je ook graag naar de 'veelgestelde vragen' van de Spoordeelweken Je hebt dus twee opties:

- Je kunt eerste klas met een Keuzedag reizen en de andere reiziger kan met samenreiskorting meereizen.
- Je kunt tweede klas met je Keuzedag reizen en de andere reiziger maakt gebruik van de meereiskaart.

Indien je volgens jouw voorbeeld gaat reizen loopt de medereiziger het risisco op een Uitstel van Betaling. Hierbij wordt de volledige ritprijs met een verhoging van € 35,00 in rekening gebracht.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer