beantwoord

keuzedag ophalen

  • 23 May 2024
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Vanuit mijn luie stoel kan ik reistickets boeken voor de gehele wereld. Waarom moet ik voor het ophalen van een keuzedag bij de NS naar een NS-kaartautomaat?! Met name voor senioren is dit bezwaarlijk.

 

Jan Rebers

icon

Beste antwoord door mrfreeze 23 May 2024, 13:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Janr,

Omdat de Keuzedag op de OV-chipkaart zelf gezet wordt. Daarvoor is fysiek contact met de chipkaart nodig.

De automaten staan op elk station, dus het lijkt me niet heel bezwaarlijk om voor het begin van je reis even langs zo'n automaat te gaan. Het ophalen kan ook bij de automaten van Arriva, Blauwnet, etc.

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht dat het in de toekomst anders zal zijn. Bij de nog te introduceren OV-pas (die de OV-chipkaart gaat vervangen) staan de gegevens niet meer op de kaart maar in de backoffice bij Translink.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Een keuzedag ophalen kan behalve bij NS automaten ook bij OV automaten in winkels. Maar als het voor u als senior bezwaarlijk is, dan is een keuzedagabonnement waarschijnlijk niet (meer) geschikt voor u. U zult namelijk toch een keer naar het station moeten als u wilt reizen...

Reputatie 7
Badge +3

Om te reizen met de Keuzedag moet je inderdaad toch al naar het station en ieder station heeft ten minste 1 kaartautomaat. Wat wel mogelijk een probleem zou kunnen zijn is dat de/een kaartautomaat defect en er geen ander andere werkende automaat is. Of dat een 2e automaat aan de andere kant van een station is en dus verder lopen waardoor je de gewenste trein mist. Ik zou adviseren om ruim op tijd op het station aanwezig te zijn wanneer je nog een Keuzedag op de kaart wilt zetten. 

Vanuit mijn luie stoel kan ik reistickets boeken voor de gehele wereld. Waarom moet ik voor het ophalen van een keuzedag bij de NS naar een NS-kaartautomaat?! Met name voor senioren is dit bezwaarlijk

Hoe denkt u dat die keuzedag dan op uw kaart terecht komt? Wat er zo bezwaarlijk aan is ontgaat me trouwens want om hem te gebruiken moet u toch naar het station toe 

Reageer