beantwoord

Keuzedag via ontvangen code ophalen

  • 11 June 2022
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Hallo,

I.v.m. treinuitval keuzedag teruggekregen, De code om die bij te schrijven/op te halen ontving ik per mail, Maar hoe/waar doe ik dat? Via de NS-automaat?

icon

Beste antwoord door MoDe 11 June 2022, 12:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

https://www.ns.nl/producten/coupon

Dit moet werken.

Reputatie 7
Badge +3

De code kun je verzilveren via de website. Hou er rekening mee dat het een e-ticket is waarmee je tijdens de spitsuren niet in de trein mag zijn.

Badge +3

Oeps, verkeerde antwoord gemarkeerd denk ik, dat moest die van @Thom zijn, want er bestaan nog steeds Dagkaarten Voordeeluren volgens mij (geldig vanaf 9:00 zonder middagspitsbeperkingen), maar dat zijn inderdaad geen e-tickets.

Dan zou de couponcode je een dagkaart (ter waarde van € 55,80) moeten opleveren, zonder spitsbeperkingen.

Reputatie 7
Badge +4

Als het een couponcode is, dan geldt die voor een e-ticket en met een e-ticket mag je je niet tijdens de spits in de trein bevinden.

Ik heb papieren keuzedagen die in 2021 zijn afgegeven. Bij deze kaartjes is de geldigheid altijd tot 31 december van het jaar er op.

De voorwaarden staan hieronder. Ik ga er vanuit dat de couponcode een e-ticket geeft waarbij men dus niet kan inchecken en dan gelden ook de voorwaarden van de e-ticket, tenzij het anders wordt vermeld. Als de couponcode wordt verzilverd dan moet dat te zien zijn. 

Dit is een afbeelding van de papieren keuzedag met de voorwaarden. Dagkaart Daluren wordt niet vermeld. Met dit kaartje kan wel voor de spits worden ingecheckt en de reis mag ook worden afgemaakt in de spits in dat geval. Er is geen sprake van volledig vrij reizen na 09.00.

Wat @MoDe  stelt, is juist.

 

Badge +3

Oké, dan heeft een couponcode voor een Keuzedag als e-ticket waarschijnlijk dus spitsbeperkingen die je met een digitale of papieren Keuzedag niet hebt, zoals @MoDe al zei.

Reageer