beantwoord

Keuzedagen 60+ bestellen

• 17 juli 2015
  • 6 reacties
  • 258 Bekeken

Ik ben op 25 juni j.l. 60 jaar geworden. Volgens een mail die ik van NS kreeg kan ik pas op 5 juni 2016 voor het eerst beschikken over keuzevrij dagen.ik ben dan al bijna 61 jaar en heb dan bijna 1 jaar geen keuzevrij dagen kunnen gebruiken.
In de produktvoorwaarden van de VDU staat het volgende:
Productvoorwaarden VDU:
Artikel 9: Voordeeluren abonnementen met Keuzedagen of Dag Voordeelurenkaarten. Bij een Voordeelurenabonnement voor onbepaalde tijd heeft u, indien u 60 jaar of ouder bent, eenmaal per Abonnementsjaar het recht om tegen gereduceerd tarief een vaste set Keuzedagen of Dag Voordeelurenkaarten aan te schaffen.
Aan deze voorwaarden voldoe ik sinds 25 juni 2015 .
Reizigersvereniging ROVER waar ik dit probleem aan voorgelegd heb had het volgende antwoord:
De reiziger is 60 jaar (of ouder), en heeft daarom het recht om in dit abonnementsjaar een set Keuzedagen of Dag Voordeelurenkaarten aan te schaffen.
icon

Beste antwoord door Inge NS 18 juli 2015, 11:07

Welkom op het forum hansfroon!

Vanaf je 60e verjaardag kom je inderdaad in aanmerking voor keuzedagen bij het Voordeelurenabonnement (ook bij Dal Voordeel en Altijd Voordeel). In de e-mail staat waarschijnlijk 5 juni 2016 aangegeven, omdat dat de ingangsdatum van het nieuwe contractjaar is. Het is echter ook mogelijk om tussentijds keuzedagen aan je contract toe te voegen. Ik zou je daarom willen aanraden om even contact op te nemen met onze klantenservice, telefonisch 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op het forum hansfroon!

Vanaf je 60e verjaardag kom je inderdaad in aanmerking voor keuzedagen bij het Voordeelurenabonnement (ook bij Dal Voordeel en Altijd Voordeel). In de e-mail staat waarschijnlijk 5 juni 2016 aangegeven, omdat dat de ingangsdatum van het nieuwe contractjaar is. Het is echter ook mogelijk om tussentijds keuzedagen aan je contract toe te voegen. Ik zou je daarom willen aanraden om even contact op te nemen met onze klantenservice, telefonisch 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
bedankt voor de reaktie. De melding van NS was stellig dat voor de nieuwe contractdatum er geen keuzedagen aan mijn VDU toegevoegd konden worden. Ik adviseer U om het feit dat dit wel blijkt te kunnen algemeen bij de mensen van de klantenservice bekend te maken zodat zij de klanten correct kunnen informeren.
met vriendelijke groet
Hans Froon
Groningen
Reputatie 1
Badge
Dat is nog vrij nieuw, voorheen kon het echt niet en net als U in een ongelukkit uitkomeden situatie soms pas 364 dagn erna. WEL moet U toch 24,50 bijbetalen, ook als bvb 1-2-3 dagen niet meer gebruikt kunnen worden. Als volger van dit forum (omdat ik nu eenmaal geinteresseerd ben in NS-tarieven en andere en dat wil bijhouden) blijkt keer op keer dat U-zeer terechte- aanwijzing wel met ''ja doen we'' zal worden beantwoord maar niet opgevolgd. Bovendien betreft het meestal werkstudenten die wat uurtjes bijverdienen, het feit dat ze al een paar maanden met een stud-OV rondreizien is al voldoend voor NS om ze als deskundig genoeg in te zetten zonder verder veel opleiding-alles staat toch in de computer?
ik heb gebeld met NS en het was geen probleem: mijn voordeelurenkaart is nu gemigreerd en heeft nu dezelfde mogelijkheden als alle andere voordeelabonnementen. De keuzedagen zijn nu geactiveerd op mijn VDU.
Badge +3
Ik ben wel benieuwd wat deze migratie inhoudt. Krijgt de klant alleen de gelegenheid om eerder in het abonnementsjaar Keuzedagen aan te vragen? Of wijzigt de contractdatum? Als het laatste het geval is, is dit dan ook mogelijk voor andere abonnementen? Hiermee zou de incassodatum van het abonnementsgeld kunnen worden beïnvloed.
Als ik het goed begrepen heb is het nu ook, na migratie, voor houders van een "oude"Voordeelurenkaart mogelijk om voor de nieuwe contractdatum keuzevrij dagen te krijgen. Hiermee zijn de mogelijkheden van de oude VDU gelijkgetrokken met die van de andere voordeelabonnementen. Wanneer welke abonnementen van welke klanten gemigreerd worden is mij niet bekend. Ik weet alleen dat mijn abonnement zeer recent gemigreerd is waardoor ik nu keuzevrij dagen heb gekregen en dat ruim voor de nieuwe contractdatum van 5 juni 2016.

Reageer