beantwoord

keuzedagen 60+ pas vanaf 22 juli

Ik kan keuzedagen abonnement bestellen op mijn ns, maar tot mijn schrik kan het pas ingaan op 22 juli, dat is meer dan 3 weken vanaf nu. Wat????.....ik wil een keuzedag per direct gebruiken. Eveneens erg vreemd dat ik, als ik nu bestel, blijkbaar 1 keuzedag kwijt ben vanwege de "doorlooptijd"...kantochnietwaarzijn ....of??????
icon

Beste antwoord door Slidestops 29 juni 2017, 22:37

Keuzedagen gaan in op de ingangsdatum van een abonnement of maandelijks erna. Vervroegen is niet mogelijk.
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Keuzedagen gaan in op de ingangsdatum van een abonnement of maandelijks erna. Vervroegen is niet mogelijk.
Dat is dan redelijk belachelijk. Wat is de ratio hier achter??.....bureaucratie? reiziger pesten? verdienmodel? ik zie het niet!!!....volstrekt onlogisch en gebaseerd op niets....!!!!
overigens geldt dit blijkbaar ook voor ov fiets, althans als ik kijk op "toevoegen". Maar goed, dan toch maar weer met de auto.Bedankt NS!!!!
Reputatie 7
Dit heeft voornamelijk te maken met de incassodatum, maar ook met het vergemakkelijken bij het wijzigen van het abonnementsgeld of iets dergelijks.
Blijft volstrekt onlogisch...en uiterst klantonvriendelijk. Als een commercieel bedrijf dit soort ongein flikt hebben ze een probleem. Zelfs Ziggo doet niet zo belachelijk....;)
Dit soort van ongein krijg je altijd als boekhouders belangrijker worden gevonden dan service medewerkers. Erg spijtig voor NS-ers die wel het beste voor hebben met hun klanten.
Reputatie 7
Ik begrijp dat u het vervelend vind. Ik ben in deze helemaal geen partij, ik werk immers niet voor de klantenservice, maar leg u uit hoe de procedure werkt. Als deze gewijzigd wordt, zullen daar vast haken en ogen aan zijn. Er is ongetwijfeld een goede reden voor deze werkwijze, maar ik kan helaas niet meer vertellen, als dat het te maken heeft met het incasseren op bepaalde datums, het voorkomen van verrekeningen en dergelijke.

off-topic: Overigens bent u dan klant bij een andere Ziggo als ik, ik ben met Ziggo uiterst ontevreden over hun belachelijke service. Maar dat is een kwestie van ervaringen.
haha....idd ziggo is ook nog wel eens lastig maar zijn uiteindelijk wel gevoelig voor argumenten. Maar ik zie geen enkele reden voor NS om zo bureaucratisch te werk te gaan. Technisch is het in ieder geval niet nodig! Is een zeer eenvoudige koppeling. Een soort van coupons met beperkte geldigheid koppelen aan een klantnummer! Waarschijnlijk is het zo gekozen omdat hert ook voor een abonnement geldt. Maar dit is iets compleet anders!! kortom bureaucratische onzin. Niet persoonlijk naar u bedoelt natuurlijk. Maar voor de boekhouders bij NS.
Reputatie 7
Badge +3
@wateengedoe28
Misschien had U uw vrije reisdagen gewoon op tijd moeten bestellen.
Een reactie van een boekhouder, altijd leuk...pfffff
Badge +3
Bij deze van iemand die boekhouden reuze interessant vindt maar het zelf niet zo goed kan..

Wanneer was uw 60e verjaardag?

En overigens @wateengedoe28 na morgen (30-6) ben ik ook geen Ziggo klant meer, maar ze incasseren vrolijk de hele maand juli nog even, € 62,50..

Voor het geval dat ik hun apparatuur uit het raam gooi en mijn € 45 borg niet terug krijg denk ik... maar da's off topic 😛
Reputatie 7
Badge
Een reactie van een boekhouder, altijd leuk...pfffff

Ach ja, wat een gedoe allemaal he?
Badge +3
Ga lezen.. ik heb een voorbeeld genomen aan http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Literature/BastardOperatorFromHell
en dan valt NS geneuzel wel mee.. kan véél erger!

En raden wie er wint? Mensen of meningen manipuleren.. :P

Doe geen moeite Trein-NS dat station zijn we al lang voorbij!
Boekhouden is niet interssant. Het is heel eenvoudig en belangrijk, maar is nooit een reden om bureaucratisch regels te creëren. Dat is geen boekhouden, maar gewoon dom. Maar om uw vraag te beantwoorden, vorig jaar ben ik 60 geworden. Maar nu pas op het idee gekomen om gebruik te make van die 60+ keuzedagen. En ik zie geen reden om dat in te laten gaan op welke dag dan ook. Dat het gekoppeld moet worden aan een voordeeluren kaart of zoiets , prima!. Zie ik nog wel valide argumenten voor. maar de ingangsdatum zou elke dag moeten kunnen.
Off-topic: Ziggo is inderdaad ook niet geweldig, maar komt ook omdat ze te groot zijn geworden. Dat is een vergelijkbaar probleem met de ns. Onzinnige, eenzijdige regels verzinnen, gebaseerd op boekhouders-wijsheden. Vermoeiend. Maar goed, neem wel de auto op de geen-keuze-dag....;)
Reputatie 7
Badge
Ga lezen.. ik heb een voorbeeld genomen aan http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Literature/BastardOperatorFromHell
en dan valt NS geneuzel wel mee.. kan véél erger!

En raden wie er wint? Doe geen moeite...

Jammer dat ik geen Engels kan. 😞
Dat alles veel erger kan is wel heer erg calvinistisch gedacht. Ik ga hier verder geen energie in stoppen. Ik ga met de auto op de geen-keuze-dag! Veel plezier in de trein! scheelt in ieder geval 1 stoel morgen op de lijn amsterdam-groningen. En nu maar hopen dat ik niet geflitst wordt met 3 km te hard door die andere burocraten....
Reputatie 7
Badge
Maar goed, neem wel de auto op de geen-keuze-dag....;)

Ja maar met de auto heb je wel weer kans om in de file terecht te komen. En dat is natuurlijk ook niet echt leuk.
Badge +3
En nu maar hopen dat ik niet geflitst wordt met 3 km te hard door die andere burocraten....
Kan op twee manieren, net als met de trein.

Gewoon te hard rijden (ingecalculeerd risico, voor sommigen is dat een optie, die boete maakt me niet uit want er is toch nooit controle die 10 keer per week, of iets soortgelijks, bijvoorbeeld voor een advocaat die € 200 per uur aftikt, snelheidsboete is volkomen oninteressant) óf je aan de regels houden en paar minuten later in Groningen met je tuftuf.. :P

Jouw keuze! Alvast goede reis overigens 🙂
Reputatie 7
Badge
Maar waarom zou je überhaupt sneller gaan rijden dan de maximumsnelheid dan? Op de snelweg mag je meestal gewoon 130 rijden hoor. Dat is toch snel genoeg lijkt me?
Het is duidelijk. U bent niet een asfalt liefhebber. Ander had u wel geweten dat de wirwar aan borden aan de snelweg eenvoudig een vergissing uitlokt. Maar goed, mijn laatste boete op de snelweg is heel erg lang geleden, dus ik doe mijn best. Btw het enige wat ik NS vraag om niet zo halsstarrig te zijn, thats all!!!
Reputatie 7
Badge
Het is duidelijk. U bent niet een asfalt liefhebber. Ander had u wel geweten dat de wirwar aan borden aan de snelweg eenvoudig een vergissing uitlokt. Maar goed, mijn laatste boete op de snelweg is heel erg lang geleden, dus ik doe mijn best. Btw het enige wat ik NS vraag om niet zo halsstarrig te zijn, thats all!!!

Met de auto heb je ook een hoop ongemakken hoor. Geloof me, ik weet daar alles van!
Met de auto kan je last krijgen van: File, boete´s, Vrachtwagens die het niet nodig vinden om te spiegelen, altijd druk op de weg, Asociaal weggedrag van je medeweggebruikers.....etc.
Exactly, daarom wilde ik ook die keuze-dagen. Maar goed, gaat niet door! Dus dat wordt weer de jungle...;)...vergeet vooral ook niet het parkeer-gedoe......We zijn het eens!...mooie afsluiting van deze post.
Badge +3
Ik geef eerlijk toe dat ik pas sinds enkele jaren een OV (niet alleen trein!) junkie ben.

Bevalt me goed, en werkgevers vinden het geen enkel probleem als ik een halfuur te vroeg of te laat kom.

Elke dag te laat valt op, dat dan weer wel... Maar dan net als Thomas NS aan het eind van de dag, dat halve uurtje extra, voor de reizigers en zo 😉
Reputatie 7
Badge
Exactly, daarom wilde ik ook die keuze-dagen. Maar goed, gaat niet door! Dus dat wordt weer de jungle...;)...vergeet vooral ook niet het parkeer-gedoe......We zijn het eens!...mooie afsluiting van deze post.

Ooh ja. Dat was ik nog vergeten. Parkeren is vaak ook een drama idd. Vooral in een binnenstad. :(

Maar goed beste brave wateengedoe28, veel succes dan in de jungle (grappige benaming wel). :D
Misschien dat je na 22 juli wel weer graag met de trein wilt reizen enzo.
Reputatie 7
Badge
Ik geef eerlijk toe dat ik pas sinds enkele jaren een OV (niet alleen trein!) junkie ben.

Bevalt me goed, en werkgevers vinden het geen enkel probleem als ik een halfuur te vroeg of te laat kom.

Elke dag te laat valt op, dat dan weer wel... Maar dan net als Thomas NS aan het eind van de dag, dat halve uurtje extra, voor de reizigers en zo ;)

Ik ben de laatste tijd ook meer met het OV (vooral trein) gaan reizen hoor. Vroeger vaak maar de auto gepakt als ik ergens moest zijn maar dat gaf mij behoorlijk veel stres. Bijna iedereen wil helaas met de auto en het is op de weg echt veelste druk, niet normaal meer. Paar keer bijna ongeluk gehad vanwege de stommiteiten van andere automobilisten.

Ik gebruik af en toe nog wel de auto..want het blijft toch heel handig. Maar dan wel ietsje minder als vroeger, en dan heb ikzelf ook minder stres.

Reageer