beantwoord

Keuzedagen activeren


Hoe kan ik keuzedagen activeren? Ik zie nergens een optie op mijnns.nl.

 

Het zou te maken kunnen hebben met mijn abonnement. Ik heb Dal Voordeel. Als ik de informatie goed lees moet dat Op saldo zijn, maar ik zie ook nergens of ik een Op saldo abonnement heb.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 12 May 2022, 14:57

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo BR1960. Welkom op de Community!

De Keuzedagen kunnen inderdaad alleen toegevoegd worden aan een klassiek Dal Voordeel abonnement.
Krijg je elke maand een factuur van je reizen en abonnement? Dan reis je met NS Flex, en kun je de Keuzedagen niet toevoegen.
Als er bij elke reis geld van je kaart wordt afgeschreven, dan reis je op saldo en kun je de Keuzedagen wel aanschaffen.

Mocht je het niet zeker weten, dan is mijn advies om contact te leggen met de Klantenservice. Zij kunnen ook eventueel meteen de Keuzedagen toevoegen, mocht je die mogelijkheid hebben.

Ik heb zeker geen Flex, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. 

Contact leggen met de Klantenservice is een stuk lastiger. Ik ben al een paar keer een chat begonnen, maar dat levert of geen of een nietszeggend antwoord op. 

 

Ik ga morgen weer eens proberen te bellen. 

Dank voor de reactie in ieder geval.

 

Badge +3

Als je geen NS Flex hebt, dan ga naar https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct&product=DVD en kies daar de optie Keuzedagen. Reeds betaalde maanden/dagen van je huidige abonnement krijg je terug.

Het is momenteel erg druk, maar je dient ten alle tijden een antwoord te krijgen via onze Live-Chat. Op dit moment is de beller sneller (030-7515155).

Wat een drama.

Het scherm laat je van alles invullen. Met heel veel foutmeldingen. En uiteindelijk: U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart.

Hoezo? Welke andere producten? En was dat aan het begin nog niet duidelijk?

Je dient de klantenservice te benaderen om de Keuzedagen toe te voegen. De Link die Robert stuurt is voor het bestellen van een Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen, maar in jouw geval lukt dat niet omdat je al een Dal Voordeel abonnement hebt. 

Badge +3

Je dient de klantenservice te benaderen om de Keuzedagen toe te voegen. De Link die Robert stuurt is voor het bestellen van een Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen, maar in jouw geval lukt dat niet omdat je al een Dal Voordeel abonnement hebt. 

Oh, I stand corrected! Dacht dat een nieuwe bestelling je huidige abonnement automatisch beëindigde maar dat is dus alleen bij een overstap van saldo naar Flex.

Uit interesse, krijg je dan bij een lopend Dal Voordeel Keuzedagen voor de rest van je contractduur of ga je een nieuw (jaar)contract aan?

In dat laatste geval zou via de Webshop net zo handig zijn… want bij saldo-abonnementen aanpassen werkte dat altijd al zo (nieuw jaarcontract en restitutie voor je huidige abonnement) maar dat kon dan alleen per de (maand)datum van ingang abonnement.

Uitbreiden met Keuzedagen of wisselen van klasse was ook geen probleem (geen nieuw jaarcontract).

Volgens mij krijg en betaal je dan voor de Keuzedagen en de bijbehorende periode tot de verlenging van het Dal Voordeel abonnement. Met een wijziging van de klasse binnen de Keuzedagen weet ik dat in ieder geval zeker omdat ik dit van de week nog heb doorgevoerd. 

Badge +3

Oke, maar dan schiet de Webshop dus tekort, omdat het vroeger wel via Mijn NS (dus zonder de overbelaste Klantenservice) kon. 😥

Ik durf het niet te zeggen of dat vroeger wel mogelijk was. Ik meende ook dat dat het geval was. @Thom Weet jij dat toevallig?

Reageer