beantwoord

Keuzedagen gelijkschakelen

• 7 mei 2014
  • 4 reacties
  • 282 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Mijn man en ik hebben beiden Keuzedagen op te nemen. Helaas lopen die periodes niet gelijk. Kan dit wel gelijkgeschakeld worden?
Helaas staat die vraag niet bij 'veelgestelde vragen' en Eva komt er ook niet uit.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 mei 2014, 14:25

Hallo Greet,

Keuzedagen zijn wat geldigheid en looptijd betreft gekoppeld aan het bijbehorende abonnement.
En kennelijk is de ingangsdatum van jullie abonnementen ook verschillend, waardoor de periodes waarin de keuzedagen geldig zijn niet gelijkgetrokken kunnen worden.

Op zich lijkt mij dat in de praktijk toch niet zo'n probleem.
In de kaartautomaat staat toch in alle gevallen die keuzedag klaar om op de OV-chipkaart te zetten die op dat moment geldig is.
En of dat van jou nou net nog dag 3 is en van je man al dag 4, maakt toch niet zo'n groot verschil.
Het gaat er uiteindelijk toch om dat je gezellig samen op stap kunt?

Wil je ze met alle geweld op de dag nauwkeurig parallel laten lopen dan zouden jullie allebei je abonnement moeten opzeggen en een nieuwe abonnementen moeten aanvragen die allebei op dezelfde dag in gaan.

Maar dan ben je wel je voordeelurenabonnement kwijt (waarmee je nog wel in de avondspits mag reizen) en ben je veroordeeld tot een nieuw type abonnement, waarmee je weer niet in de avondspits mag reizen.
En of het dat allemaal waard is, dat is natuurlijk aan jullie zelf.

Ik zou me zelf niet zo druk maken over dat verschil. Ik durf te wedden dat jullie ook niet op dezelfde dag jarig zijn :)

Vr.gr.
Hans

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Greet,

Keuzedagen zijn wat geldigheid en looptijd betreft gekoppeld aan het bijbehorende abonnement.
En kennelijk is de ingangsdatum van jullie abonnementen ook verschillend, waardoor de periodes waarin de keuzedagen geldig zijn niet gelijkgetrokken kunnen worden.

Op zich lijkt mij dat in de praktijk toch niet zo'n probleem.
In de kaartautomaat staat toch in alle gevallen die keuzedag klaar om op de OV-chipkaart te zetten die op dat moment geldig is.
En of dat van jou nou net nog dag 3 is en van je man al dag 4, maakt toch niet zo'n groot verschil.
Het gaat er uiteindelijk toch om dat je gezellig samen op stap kunt?

Wil je ze met alle geweld op de dag nauwkeurig parallel laten lopen dan zouden jullie allebei je abonnement moeten opzeggen en een nieuwe abonnementen moeten aanvragen die allebei op dezelfde dag in gaan.

Maar dan ben je wel je voordeelurenabonnement kwijt (waarmee je nog wel in de avondspits mag reizen) en ben je veroordeeld tot een nieuw type abonnement, waarmee je weer niet in de avondspits mag reizen.
En of het dat allemaal waard is, dat is natuurlijk aan jullie zelf.

Ik zou me zelf niet zo druk maken over dat verschil. Ik durf te wedden dat jullie ook niet op dezelfde dag jarig zijn :)

Vr.gr.
Hans

Dag Hans,

Dank voor je uitgebreide reactie.
Nee, enkele dagen verschil is ook geen probleem maar het gaat bij ons om 3 weken die 'uitvallen' om samen de Keuzedag op te kunnen nemen.
Zullen bij een nieuwe abonnementsperiode alert zijn en dan proberen tot gelijkschakeling te komen.

P.S. Tussen onze verjaardagen zitten trouwens ook 3 weken :)

Hartelijk dank voor nu,
Greet

Reputatie 7
Badge +4
Het VDU-abo is natuurlijk van groot voordeel om te behouden maar keuzedagen voor 60 plus gelden al voor de hele dag vanaf 9.00 en dus ook in de avondspits, ook als je een dalvoordeelurenabonnement hebt.
Mijn man en ik hebben beiden Keuzedagen op te nemen. Helaas lopen die periodes niet gelijk. Kan dit wel gelijkgeschakeld worden?
Helaas staat die vraag niet bij 'veelgestelde vragen' en Eva komt er ook niet uit.

Beste Greet, Hans geeft het al aan: de geldigheid en looptijd van de keuzedagen zijn gekoppeld aan het contract. Deze data zijn dus niet te wijzigen. Dit kan alleen als één van jullie het abonnement opzegt en een nieuw abonnement aanvraagt met dezelfde contractdatum als de ander, zoals Hans ook al aangeeft.

Reageer