Keuzedagen uit het verleden bij kaartautomaat

• 2 mei 2014
  • 4 reacties
  • 798 Bekeken

afgelopen dinsdag wilde ik mijn keuzedag ophalen. het scherm toonde echter alleen keuzedagen uit 2013. automaat Station Duivendrecht.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Keuzedagen die niet worden opgenomen, vervallen na twee maanden. Er is een uitzondering voor een van de keuzedagen, die mag u het hele jaar gebruiken. Die vervalt ook binnen een jaar na uitgifte.

Als u minder dan een jaar geleden keuzedagen heeft gekocht, kan er iets mis zijn. Dan zou ik NS even bellen. Het kan ook zijn dat ze onlangs zijn besteld en nog niet zijn ingegaan als u ze pas heeft gekocht. Als het goed is, heeft u die datum van ingang zelf ingegeven bij het bestellen. Dat laatste geeft u echter niet aan, dus het lijkt me het denkbaar dat u ze heeft laten verlopen. Keuzedagen besteld in 2013 kunnen in 2014 overigens ook nog voor een deel van het jaar nog geldig zijn.
Sinds de keuzedagen "verchipt" zijn worden op de NS kaartautomaat bij "ophalen bestellingen" alleen die keuzedagen getoond die op dat moment geldig zijn.
Dat is in ieder geval de keuzedag voor de huidige periode van 2 maanden. Daarbij wordt de datum genoemd vanaf wanneer die keuzedag geldig is, alsmede de dag waarop die komt te vervallen.

Voorzover die nog niet is gebruikt wordt ook de keuzedag getoond die het hele abonnementsjaar geldig is. Ook daarbij worden de de data genoemd waartussen die dag geldig.
Omdat bij die dag voor het hele jaar waarschijnlijk als ingangsdatum nog een datum in 2013 staat, vermoed ik dat u daardoor op het verkeerde been bent gezet.
Als uw abonnement bijv. loopt van 1 oktober 2013 t/m 30 september 2014, dan zult u die data ook zien staan voor die keuzedag die u het hele abonnementsjaar kunt gebruiken.

En zoals Tomprins al aangaf, niet gebruikte keuzedagen komen na de periode van 2 maanden automatisch te vervallen en zullen dus ook niet meer worden getoond.

Mocht de automaat op station Duivendrecht inderdaad onjuiste informatie tonen, is het misschien aanbevelenswaardig eens op een ander station of een andere automaat te kijken.
De kaartautomaat bij het station hier geeft voor mijn keuzedagen in ieder geval de juiste informatie.

Mocht u een account hebben op MijNS kunt u eventueel ook daar zien welke keuzedagen gereed staan om op uw OV-chipkaart te laden en wat de geldigheid is van die dagen.,

Vr.gr.
Hans
Welkom op het forum kalemol!

De vermoedens van Hans en tomprins zouden heel goed kunnen kloppen, maar voor de zekerheid wil ik wel even in het systeem controleren of het goed zit je met je Keuzedagen. Zou je mij in een DM je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en kaartnummer kunnen doorgeven? Dan ga ik even voor je kijken.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Beste Kalemol, is dit probleem inmiddels opgelost?

Reageer