beantwoord

KidsVrij reist samen met grote broer van 15

• 26 mei 2015
  • 2 reacties
  • 605 Bekeken

Reist mijn jongste zoon van 10 met mij, dan reist hij via zijn KidsVrij gratis.
Reist hij alleen, dan reist hij met een Railrunnerkaartje.
Dit lijkt me om financiele reden, want alleen reizen mag.
Reist hij echter met zijn grote broer van 15, dan moet hij ook een Railrunnerkaartje kopen, terwijl grote broer, in tegenstelling tot ik, geen kortingskaart heeft en tegen vol tarief reist. NS verdient dus aan grote broer meer dan aan mij als begeleider.

Is dit de bedoeling? Of een schoonheidsfoutje in de KidsVrij voorwaarden?
icon

Beste antwoord door Thom 26 mei 2015, 21:15

Hij mag met een volwassene gratis meereizen en niet met een kind van 15. Dan is inderdaad een railrunnerkaartje nodig. Formeel reist uw kind dan alleen. In wezen is hoe uw kind van 15 reist niet relevant want hij mag geen kind meenemen. De verantwoordelijkheid voor een kind aan een minimumleeftijd koppelen is ook te verdedigen.

Persoonlijk heb ik eerder mijn aarzeling bij het alleen reizen van kinderen, wat in theorie vanaf vier jaar mag. Dat vind ik eerder een schoonheidsfout, al kan het met een jaar of tien soms wel.
Bekijk origineel

2 reacties

Dat van die verantwoordelijkheid snap ik, maar junior mag van de NS alleen reizen. Daarmee is het NS-beleid alleen nog financieel van aard. En dat beleid is nu inconsequent.
Reputatie 7
Badge +4
Hij mag met een volwassene gratis meereizen en niet met een kind van 15. Dan is inderdaad een railrunnerkaartje nodig. Formeel reist uw kind dan alleen. In wezen is hoe uw kind van 15 reist niet relevant want hij mag geen kind meenemen. De verantwoordelijkheid voor een kind aan een minimumleeftijd koppelen is ook te verdedigen.

Persoonlijk heb ik eerder mijn aarzeling bij het alleen reizen van kinderen, wat in theorie vanaf vier jaar mag. Dat vind ik eerder een schoonheidsfout, al kan het met een jaar of tien soms wel.

Reageer