kind vanaf 4 jaar moet gaan betalen | NS Community
beantwoord

kind vanaf 4 jaar moet gaan betalen

  • 15 June 2014
  • 4 reacties
  • 5468 Bekeken

Wou is weten hoe dat werkt, kleine van mij is 4 jaar geworden, reisde gratis mee, maar vanaf nu moet die gaan betalen, heb een ov chip kaart, wat heb ik dan extra nodig voor mijn kind. Mvg...
icon

Beste antwoord door Thom 15 June 2014, 11:26

Bekijk origineel

4 reacties

Beste turbojannie, nog gefeliciteerd met de 4-jarige verjaardag van je kind. Thom heeft je inmiddels al van de juiste informatie voorzien en ook heeft Geus een goede toevoeging gegeven. Om je topic beter vindbaar te maken heb ik deze verplaatst naar 'Overige producten'.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is inderdaad een juiste en belangrijke aanvulling, Geus. De bustarieven steken soms scherp af tegen de kosten in de trein.
Wou is weten hoe dat werkt, kleine van mij is 4 jaar geworden, reisde gratis mee, maar vanaf nu moet die gaan betalen, heb een ov chip kaart, wat heb ik dan extra nodig voor mijn kind. Mvg...

Voor de trein zou u kunnen volstaan met een railrunner. Die kunt u als kaartje uit de kaartautomaat kopen, maar ook eventueel op een OV-chipkaart laden.

Als uw kind ook met de bus, tram of metro reist is het aanbevelenswaardig om voor uw kind een eigen persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen.
Met een persoonlijke OV-chipkaart reist uw kind in bus, tram en metro n.l. met 34% korting (reductie tarief).
En bij de trein zou u dan in voorkomende gevallen een railrunner kunnen opladen.
U slaat dan meerdere vliegen in één klap.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt nog gewoon een railrunner kopen voor 2,50. Dat is een dagkaart kind.

In de toekomst is een eigen ov-chipkaart (KindVrij) handig, daar kunt u de railrunner opzetten. U kunt de railrunner ook nog als eenmalig verchipt kaartje bij het automaat kopen.

Bij het kopen van extra kaartjes heeft u niks extra nodig maar de onderste oplossing is meestal beter:

Ik weet niet of u een abonnement heeft maar in veel gevallen kun je daarmee je kind vrij laten reizen. U kunt dan een ov-chipkaart bijbestellen en daarop Kindvrij zetten, waarmee uw kind gratis met u meereist. Dit is gezien de leeftijd van uw kleine veruit de goedkoopste oplossing. En een eigen persoonlijke OV-chipkaart moet eigenlijk toch.

Feitelijk blijft uw kind op die manier gratis met u meereizen en dat mag tot en met elf jaar.

Als u bijvoorbeeld een Dalvoordeelabonnent heeft of koopt, is een van de voorwaarden:

Gratis Kids Vrij abonnement t.w.v. € 15 erbij. Als uw (klein)kind (4 t/m 11 jaar) een eigen OV-chipkaart heeft of koopt, reist hij altijd onbeperkt met u mee

Het hoeft overigens geen kind of kleinkind te zijn, elk kind mag met u mee. Uw kind mag ook met anderen meereizen maar dit terzijde.

Een dalvoordeelabonnement kost momenteel 29 euro en geen 50. Even rekenen en het is voor u een heel mooi aanbod samen met Kindvrij. De enige aanschaf is dan een persoonlijke OV-chipkaart voor uw kleuter maar dat moet toch. U heeft het er op deze manier snel uit.

Reageer