beantwoord

Klacht


goeden avond heb Net een kaartje gehaald voor mijn vriendjn heb die gestuurd via app maar het kaartje werkte niet dus heeft ze een nieuwe moeten halen het kaartje wou niet scannen dus is ongbebruikt nu dubbel betaald voor de zelfde reis

*verwijderd door moderator.
icon

Beste antwoord door Thom 5 mei 2019, 22:28

Heeft uw vriendin het kaartje wel gehouden voor een scanner met Scan Ticket? Dan was dat een doorzichtige plastic plaat en geen roze symbool. De vierkante code is zonder meer goed in te scannen qua scherpte. Een poortje moet dan open gaan. Edit: Loes geeft aan dat Ommen mogelijk geen poortjes heeft, en dan kunt u met een e-ticket zo op de trein stappen, de code is alleen om een poortje te openen. Een paaltje geeft geen melding als er een e-ticket voor gehouden wordt. Mogelijk dacht uw vriendin dat het daardoor niet werkte.

Het vervelende is dat het niet na te gaan is of de code gebruikt is of niet. Het is wel vast te stellen of met het andere kaartje is ingecheckt, maar niet door wie en dat maakt het allemaal lastig. NS is niet helemaal gek en kent deze situatie. Wie weet vindt u samen met Klantenservice een oplossing, maar succes is natuurlijk niet gegarandeerd. Houd de beide kaartjes bij de hand.
Een pdf alleen kunt u wel doorsturen, vanuit de app kan het niet bij mijn weten,

Het betreft verder een Blauwnet traject, eigenijk moet u daar zijn voor de eventuele teruggave van het extra gekochte kaartje. Het is denkbaar dat NS daar ook naar kijkt en naar verwijst.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heeft uw vriendin het kaartje wel gehouden voor een scanner met Scan Ticket? Dan was dat een doorzichtige plastic plaat en geen roze symbool. De vierkante code is zonder meer goed in te scannen qua scherpte. Een poortje moet dan open gaan. Edit: Loes geeft aan dat Ommen mogelijk geen poortjes heeft, en dan kunt u met een e-ticket zo op de trein stappen, de code is alleen om een poortje te openen. Een paaltje geeft geen melding als er een e-ticket voor gehouden wordt. Mogelijk dacht uw vriendin dat het daardoor niet werkte.

Het vervelende is dat het niet na te gaan is of de code gebruikt is of niet. Het is wel vast te stellen of met het andere kaartje is ingecheckt, maar niet door wie en dat maakt het allemaal lastig. NS is niet helemaal gek en kent deze situatie. Wie weet vindt u samen met Klantenservice een oplossing, maar succes is natuurlijk niet gegarandeerd. Houd de beide kaartjes bij de hand.
Een pdf alleen kunt u wel doorsturen, vanuit de app kan het niet bij mijn weten,

Het betreft verder een Blauwnet traject, eigenijk moet u daar zijn voor de eventuele teruggave van het extra gekochte kaartje. Het is denkbaar dat NS daar ook naar kijkt en naar verwijst.
Ommen heeft geen poortjes naar mijn weten en bij paaltjes kan een e-ticket niet gescand worden, aangezien de code alleen bedoeld is om een poortje te openen. Ik denk dat het daar verkeerd is gegaan.
Reputatie 7
Badge +4
Je grootste fan is er weer, Loes. Wel een beetje laat voor zijn doen, deze keer. 😉
Hallo Stefano en welkom bij de NS Community,

Thom heeft je het advies gegeven om contact op te nemen met onze klantenservice. Ik kan bevestigen dat dat het juiste advies is. Laat je oNS weten of het is gelukt?

Reageer