beantwoord

Klacht: retour is voor 1 dag niet voor 2 dagen

• 3 March 2019
  • 1 reactie
  • 312 Bekeken

Als niet geoefende trein reiziger heb ik vandaag een kaartje gekocht via de NS site. Op maandag 4/3 heen en dinsdag 5/3 terug, dus ik dacht een retour dat is handig heb ik gelijk de hele reis. Zoals je dat tegenwoordig met een vliegticket toch ook regelt? Tot mijn verbazing en schrik, blijkt dit een dagretour te zijn, zelfde dag heen en weer terug. Persoonlijk vind ik dat dit niet duidelijk aangegeven wordt op de site! Daarop heb ik de klantenservice gebeld, zij kunnen niets doen want het ticket is geladen?? Ik vind het bijzonder in deze tijd waarin alles via internet gaat, alles wordt geregistreerd dat een terugboeking niet mogelijk is. Niet klant vriendelijk NS! Waarom zou dit niet op een station kunnen?? Graag hoor ik van de NS hierop een antwoord!
icon

Beste antwoord door Iris NS 3 March 2019, 12:15

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag D. van der Hor,

Welkom bij onze NS Community! Wat balen dat je in de veronderstelling was dat je een dagretour op verschillende dagen kunt gebruiken. Als het ticket al gedownload is, kunnen we het ticket niet meer annuleren of wijzigen omdat we dan namelijk niet meer kunnen controleren of er wel of niet mee gereisd is. Tijdens het bestellen komt hierover ook een waarschuwing in beeld. Op onze bestelpagina staat over het dagretour het volgende aangegeven: "U kunt 1 dag heen en weer reizen op hetzelfde traject. Op een andere dag terug? Koop dan 2 enkele reizen."
Een tip voor 2 enkele reizen: via deze website hebben we een actie waarbij je 2 enkele reizen voor €25,- kunt bestellen.

Reageer