klacht: ticket niet te wijzigen en geen geld terug | NS Community
beantwoord

klacht: ticket niet te wijzigen en geen geld terug

  • 14 September 2021
  • 14 reacties
  • 768 Bekeken

Een maand geleden heb ik een e-ticket voor mij en mn dochter gekocht: in totaal 48,50 (32,00 voor mij en 16,50 voor mijn dochter.) het ticket was op datum. Echter we zijn ziek geworden op die datum waardoor we het ticket niet hebben kunnen gebruiken. 
Gechat met de klantenservice; we moesten na verloop van de tickets contact opnemen. Dat gedaan, maar er werd gezegd dat we geen geld terug krijgen. 
Schandalig om zo om te gaan met je klanten! Ook is er geen enkele schriftelijke klacht mogelijkheid buiten dit forum, daar moet NS echt wat aan doen. Ik wil vooral ons geld terug of de optie het ticket een andere dag te

kunnen gebruiken. Je moet inchecken tegenwoordig dus het lijkt me heel makkelijk te controleren dat deze kaartjes niet zijn gebruikt. 
 

icon

Beste antwoord door Denice NS 14 September 2021, 11:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge

E-tickets zijn juist niet te controleren op gebruik, aangezien je die alleen maar gebruikt om de poortjes te openen.

Zo gauw die tickets gedownload zijn, is niet meer te zien of er wel of niet mee gereisd is en dat is dan ook de reden dat ze niet vergoed worden.

Hoi Anita52. Welkom bij de Community.

Natuurlijk erg jammer dat je je tickets niet hebt kunnen gebruiken door ziekte. Helaas wordt op een e-ticket geen check-in/uit registratie gemaakt. De code is er alleen om eventuele poortjes mee te openen. Als een ticket eenmaal is geopend kan er door onze Klantenservice dan ook niet gecontroleerd worden of een ticket uiteindelijk wel of niet is gebruikt. Daarom vergoeden we geopende/gedownloade tickets dan ook niet. Ook staat in de voorwaarden aangegeven dat een e-ticket niet kan worden ingeleverd en terugbetaald. Het is erg spijtig dat er via de chat de indruk is gewekt dat restitutie mogelijk was. Helaas is dit dus alleen mogelijk als de tickets niet geopend zijn.

Schandalig om zo om te gaan met je klanten! 

Misschien voor aankoop de voorwaarden lezen.

Reputatie 7
Badge +3

Ticket niet te wijzigen en geen geld terug zijn de voorwaarden waarmee je bij aankoop akkoord bent gegaan.

Reputatie 7
Badge

Volgende keer het ticket pas kort voor vertrek bestellen? Of een dag van te voren. Maar ik lees vaak dat mensen dat weken van te voren doen.

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, waarom al een maand van tevoren tickets bestellen? Dat is hooguit nuttig bij tickets die tot een bepaalde datum te koop zijn en daarna nog een bepaalde tijd te gebruiken om te reizen, zoals het Dagretour Dal wat tot 31 augustus te koop was en tot 30 september te gebruiken. Dan kun je die van tevoren kopen en pas kort voor vertrek op datum zetten. Verder heeft het echt geen nut om om al weken van tevoren een ticket bestellen.

Reputatie 7

Ik kan eigenlijk geen enkele reden bedenken waarom je in Nederland een maand van te voren een kaartje zou kopen, treinkaartjes kunnen nu eenmaal niet uitverkocht zijn. Ter voorkoming van dit soort topics zou ik de periode toch graag korter bij NS willen zien. Bijvoorbeeld maximaal een week vooruit te boeken.

 

Dan nog krijg je dit soort topics, mensen lezen nu eenmaal niet 2 pagina's aan voorwaarden. Zeker niet voor zoiets simpels als een treinkaartje.

 

Zoals de NS ze nu inzet blijven E-tickets gewoon ondingen. Schaf die € 1,00 korting af en verkoop de kaartjes gewoon voor dezelfde prijs in de machines. Zou een klantvriendelijke actie zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Je moet dan, gezien de prijs en doelstelling van deze kaartjes, namelijk niet aanwezig tijdens de spits, wel een constructie maken die het aanwezig zijn tijdens de spits niet legaal mogelijk maakt.

Een korte mededeling met een ellende voorkomende boodschap is dan wel gewenst.

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets zijn niet alleen actiekaartjes met daluren beperking, dat kunnen ook gewone vol tarief kaartjes zijn. Zo heeft TS het over een kaartje van €32 voor haarzelf, dat kan ik niet thuisbrengen als het bedrag van een actiekaartje. En eenmalige chipkaartjes kunnen ook de beperking hebben dat je er niet meer in de spits kan inchecken, zoals de Kruidvat kaartjes vroeger.

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft kolder dat NS e-tickets vol tarief verkoopt die niet te wijzigen of te annuleren zijn. Bij een goedkoop actieticket kan ik me voorstellen dat niet goed geld weg is. Niet bij kaartjes waarvoor de volle mep betaald is.

Ik kan de prijzen van €32 en €16,50 ook niet thuisbrengen.

Reputatie 7
Badge +3

De prijzen van €32 en en €16,50 zijn mogelijk gewoon vol tarief kaartjes. Zo is een enkele reis van 85 TE €16,50 (bv Amsterdam C- Rotterdam) en €32 is een retour van 82 TE (bv Amsterdam Sloterdijk -Rotterdam of Amsterdam C - Schiedam ). 

Reputatie 7
Badge +3

Dat snap ik. Blijkbaar 1 retour en 1 enkele reis. Zou ik ook nooit een maand van te voren kopen.

Vanmorgen een e-ticket gekocht i.c. met rondvaart Amsterdam voor dinsdag 30-08.

Vanmiddag de mededeling dat dinsdag 30-08 in geheel Nederland geen treinen gaan rijden.

Kan ik mijn e-ticket omboeken naar de volgende week?

Als je zowel de reis als de rondvaart op een andere datum wilt doen dan kan je contact opnemen met de Spoordeelwinkel. Je kan er ook voor kiezen om alternatief vervoer te regelen, deze kosten te claimen bij ons (zie voorwaarden), en alsnog de rondvaart te maken.

Reageer