beantwoord

Klasse Wissel van 1e naar 2e klasse bij Arriva

• 21 januari 2018
  • 7 reacties
  • 1790 Bekeken

Reputatie 1
Hallo forumleden, kan mij iemand vertellen hoe ik klasse wissel kan doen bij Arriva (als dit mogelijk is) op het scherm kan ik niets vinden van Klasse wissel.

Gr. Jan

Ps. Ik had deze vraag al gesteld in een topic dat beantwoord was, nu weet ik niet of ik dan ook nog antwoord krijg.
icon

Beste antwoord door Iris NS 21 januari 2018, 19:19

Hoi Jan048,

Dit is alleen mogelijk op trajecten waar ook een 1e klas coupé te vinden is in de Arriva trein. Je kiest dan voor de volgende stappen bij de Arriva kaartautomaat:

- Bied je kaart aan bij de automaat
- Kies voor "Opladen reisproduct"
- Kies voor "Treinproducten"

Daar kun je kiezen voor een klassewissel.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Een deel van de Arriva-lijnen heeft overigens alleen tweede klas.
Reputatie 1
Bij ons niet, hier hebben de treinen van Arriva 1e klas en zelfs stilte coupés.

Gr. Jan
Hoi Jan048,

Dit is alleen mogelijk op trajecten waar ook een 1e klas coupé te vinden is in de Arriva trein. Je kiest dan voor de volgende stappen bij de Arriva kaartautomaat:

- Bied je kaart aan bij de automaat
- Kies voor "Opladen reisproduct"
- Kies voor "Treinproducten"

Daar kun je kiezen voor een klassewissel.
Reputatie 1
Bedankt Iris, ik ga het straks ff uitproberen.

Gr. Jan
Reputatie 1
Geachte forumleden, ik heb zoals al aangegeven papieren keuze dagen besteld, nu zijn de kaartjes van mij op 9 januari aangekomen, maar van mijn echtgenoten niet, dus heb ik maar een week gewacht en eens bij de buren gevraagd of de kaartje bij hen afgeleverd waren, maar dat was niet het geval.

Na een week gebeld met NS, daar kreeg ik het advies om nog maar een week te wachten, ook deze week niets ontvangen, dan maar weer bellen, de medewerkster heeft alles na gekeken en beloofde mij om de kaartjes van mijn echtgenote nog een keer op te sturen.

Nu heb ik ook gevraagd (had ik hier ook al eens gevraagd) of iemand anders met deze kaartje kon reizen, het antwoord was ja, maar ik ben wat vergeten te vragen.

Als je zulke kaartjes krijgt, dan heb je toch een voordeeluren abonnement en dan ben je ouder als 60 jaar, zou het dan niet opvallen bij de conducteur als iemand van deze kaartjes gebruik maakt en aanzienlijk jonger uitziet als 60 jaar?

Gr. Jan
Ik begrijp je vraag Jan048, deze kaarten worden niet op naam verstuurd, dus het is niet te controleren of de abonnementshouder er zelf mee reist. Het is niet de bedoeling dat ze overgedragen worden, maar dat is voor conducteurs lastig te zien.
Reputatie 1
Oké, dan heeft iemand anders misschien geluk.

Gr. Jan

Reageer