beantwoord

Klassewissel bij Keuzedag anders dan kaartautomaatdemo en betaling kan niet via saldo?

• 10 mei 2014
  • 2 reacties
  • 430 Bekeken

Mijn vrouw heeft een voordeelurenabonnement met keuzedagen voor 2e klas.
Donderdag hebben we daar gebruik van gemaakt en wilden alleen voor deze reis gebruik maken van de 1e klas.
Dat betekent dat je een toeslag van 6 euro moet betalen en via de kaartautomaatdemo kun je zien hoe je dat regelt.
( http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Een_overgangsbewijs_2_1_voor_keuzedaghouders_laden.html )
Naar aanleiding daarvan heb ik onderstaande conclusies.
Ik ben benieuwd of ze juist zijn of dat ik misschien anders had moeten handelen.
In beide situaties zou de afdeling klantenservice er misschien iets mee kunnen doen om het te verbeteren.

1)
De demo suggereert: Laden overige producten en daarna Toeslag 2-1 Keuzedag aan de rechterkant.
Helaas, Toeslag 2-1 Keuzedag is niet mogelijk.
Dus maar gekozen voor Wijzigen klasse o.i.d. aan de linkerkant.

2)
Het betalen van de 6 euro kan blijkbaar niet via het saldo zoals bijvoorbeeld bij een Samenreiskorting.
Dus maar gekozen om het te pinnen.

3)
Omdat ik later toch enige twijfel had of die 6 euro misschien zowel via pinnen als toch ook via saldo waren betaald heb ik nog in de reishistorie gekeken.
Daar staat de 6 euro inderdaad 1x vermeld, maar onduidelijk is hoe deze is betaald.
Uitgaande van een pinbetaling lijkt het mij beter om dat ook te vermelden.
Anders kan ik op basis van de reishistorie nooit controleren of mijn saldo wel klopt.

Kees
icon

Beste antwoord door Inge NS 10 mei 2014, 16:09

Welkom op het forum keesdemooij!

Heb je voordat je de Toeslag 2-1 Keuzedag probeerde aan te schaffen, wel eerst de NS Keuzedag op je kaart geladen? Dat is namelijk noodzakelijk om de toeslag te kunnen schaffen. Verder kan je de toeslag alleen met pin, gepast geld of credit card betalen. Het wordt dus niet van het saldo van je OV-chipkaart afgeschreven. Tevens klopt het dat je de bij de kaartautomaat afgekochte Toeslag 2-1 Keuzedag terugvindt in je reishistorie. Naast reistransacties worden ook de transacties bij de kaartautomaat in dit overzicht getoond.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het forum keesdemooij!

Heb je voordat je de Toeslag 2-1 Keuzedag probeerde aan te schaffen, wel eerst de NS Keuzedag op je kaart geladen? Dat is namelijk noodzakelijk om de toeslag te kunnen schaffen. Verder kan je de toeslag alleen met pin, gepast geld of credit card betalen. Het wordt dus niet van het saldo van je OV-chipkaart afgeschreven. Tevens klopt het dat je de bij de kaartautomaat afgekochte Toeslag 2-1 Keuzedag terugvindt in je reishistorie. Naast reistransacties worden ook de transacties bij de kaartautomaat in dit overzicht getoond.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Ik heb een papieren keuzedag kaartje dat geldig is tot 31 augustus 2014. Hoe kan ik de toeslag 2-1 op mijn ov chipkaart laden? Ik kan in dit geval niet eerst de keuzedag op mijn kaart laden.

Reageer