korting voor ouderen

• 22 september 2017
  • 2 reacties
  • 281 Bekeken

mijn moeder (77 jaar) komt binnenkort naar Nederland op bezoek. ik koop meestal een e ticket voor haar (kan ze thuis uitprinten) om vervolgens te gebruiken voor een treinreis vanaf schiphol naar mijn woonplaats. mijn vraag is of zij recht op een korting heeft vanwege haar leeftijd. zo ja, waar moet ik opletten wanneer ik de treinticket gaat bestellen.
ps. dezelfde geld voor mijn nicht (nu nog student)

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat heeft ze helaas niet. Ze heeft alleen recht op korting als ze in het bezit is van bijvoorbeeld een Dalvoordeelabonnement. Voor uw nicht geldt hetzelfde.

Uw moeder kan, als ze een persoonlijke chipkaart heeft, wel met dertig procent korting reizen in bus, tram en metro.

Een Dalvoordeelabonnement kan uit als er voor 125 euro tegen vol tarief in de daluren wordt verreisd.

Ik wijs u op aanbiedingen van Albert Heijn en dergelijke waar u een dagretour en soms zelfs een dagkaart kunt kopen voor minder dan 20 euro. Daar mogen uw moeder en nicht wel mee reizen.
Reputatie 7
Badge +3
mijn moeder (77 jaar) komt binnenkort naar Nederland op bezoek. ik koop meestal een e ticket voor haar (kan ze thuis uitprinten) om vervolgens te gebruiken voor een treinreis vanaf schiphol naar mijn woonplaats. mijn vraag is of zij recht op een korting heeft vanwege haar leeftijd. zo ja, waar moet ik opletten wanneer ik de treinticket gaat bestellen.
Nee, leeftijd geeft geen recht op korting. De trein in Nederland wordt niet gesubsidieerd dus NS zou zo'n korting uit eigen zak moeten betalen. Overigens zijn er sowieso geen e-tickets met korting te koop, alleen tegen vol tarief.

Reageer