beantwoord

Kosteloos omwisselen e-ticket

• 6 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

Gekochte e-ticket wil ik graag kosteloos omwisselen voor een andere datum. Hoe moet ik dat doen?
mvrgr, Ph
icon

Beste antwoord door ErikVD 6 augustus 2015, 15:14

Als er al een datum (of een andere 'fout') op staat dan is dat toch niet mogelijk? Eenmaal geprinte e-tickets zijn niet refundable omdat ze voor NS erg fraude gevoelig zijn. Een e-ticket kan namelijk gemakkelijk twee maal worden uitgeprint. NS kan eenmaal geprinte e-tickets niet blokkeren
Bekijk origineel

5 reacties

Als er al een datum (of een andere 'fout') op staat dan is dat toch niet mogelijk? Eenmaal geprinte e-tickets zijn niet refundable omdat ze voor NS erg fraude gevoelig zijn. Een e-ticket kan namelijk gemakkelijk twee maal worden uitgeprint. NS kan eenmaal geprinte e-tickets niet blokkeren
Dat begrijp ik niet. De e-ticket vermeld een ticketnummer. Middels het invullen daarvan zou je de ticket moeten kunnen annuleren en via bijv. een couponcode hetzelfde kunnen kopen met een andere datum. Easy!
Reputatie 4
Badge
Een conducteur kijkt alleen visueel naar het e-ticket en besluit op basis daarvan of het ticket geldig is. Er vindt geen controle plaats of het ticket eventueel geannuleerd is. Op dit moment worden de tickets ook niet gescand, ook al staat er een barcode op. Dat is de reden dat een ticket niet geannuleerd kan worden.

Ik neem aan dat in de toekomst de conducteurs wel de e-tickets gaan scannen (b.v. Bij de Thalys gebeurt dit wel). Als er dan ook op één of andere manier een verbinding is met een database waarin gecontroleerd kan worden of het ticket nog geldig is zou de NS een service kunnen ondersteunen om een e-ticket te annuleren. Of de NS dit ooit zal gaan ondersteunen is natuurlijk afwachten.
Dat begrijp ik niet. De e-ticket vermeld een ticketnummer. Middels het invullen daarvan zou je de ticket moeten kunnen annuleren en via bijv. een couponcode hetzelfde kunnen kopen met een andere datum. Easy!

JIj zegt 'Easy' ... NS zegt dat het niet mogelijk is. NS wint!

JIj zegt 'Easy' ... NS zegt dat het niet mogelijk is. NS wint!

Wat je winnen noemt....zo flexibel als een treinrail....bij normale temperaturen wel te verstaan.

Reageer