beantwoord

Kosten 1e klas upgrade

• 14 april 2019
  • 7 reacties
  • 460 Bekeken

Hoeveel kost een 1e klas upgrade in combinatie met een keuzedag?
icon

Beste antwoord door Thom 14 april 2019, 13:47

Het kost vijf euro nu, ik meende dat het iets duurder was. Als u al te vaak van klasse wisselt, kunt u een eerste klas abonnement voor de Keuzedagen overwegen. Comfortabeler en wat meer kans op een zitplaats.

Zet eerst uw Keuzedag op de kaart.

Klassewissel Keuzedagen

1. Houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechtsonder op de NS-kaartautomaat.
  2. Kies op het scherm voor ’Wijzig klasse Huidig: 2e’.
  3. Kies voor de optie 'Toeslagen 2-1'.
  4. Kies vervolgens voor 'Toeslag 2-1 Keuzedag' en volg de betaalinstructies op de NS-kaartautomaat. Voor deze Klassewissel betaalt u € 5.
  5. Houd uw OV-chipkaart opnieuw voor de kaartlezer. Uw klasse voor uw Keuzedag is nu gewijzigd.
Let op: zet eerst uw Keuzedag op uw OV-chipkaart en daarna pas de Toeslag 2-1 Keuzedag!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het kost vijf euro nu, ik meende dat het iets duurder was. Als u al te vaak van klasse wisselt, kunt u een eerste klas abonnement voor de Keuzedagen overwegen. Comfortabeler en wat meer kans op een zitplaats.

Zet eerst uw Keuzedag op de kaart.

Klassewissel Keuzedagen

1. Houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechtsonder op de NS-kaartautomaat.
  2. Kies op het scherm voor ’Wijzig klasse Huidig: 2e’.
  3. Kies voor de optie 'Toeslagen 2-1'.
  4. Kies vervolgens voor 'Toeslag 2-1 Keuzedag' en volg de betaalinstructies op de NS-kaartautomaat. Voor deze Klassewissel betaalt u € 5.
  5. Houd uw OV-chipkaart opnieuw voor de kaartlezer. Uw klasse voor uw Keuzedag is nu gewijzigd.
Let op: zet eerst uw Keuzedag op uw OV-chipkaart en daarna pas de Toeslag 2-1 Keuzedag!
Badge +3
Dat is inderdaad een koopje!

Ik dacht ook dat het duurder was, zoiets als de €25/€9/€6 (tijdelijk voor €5) toeslag voor spits/dal/weekend bij klassieke vrij reizen abonnementen. 😮

https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen/p/toeslag-2-1
Beste Thom,

Bedankt voor je reactie! Dat valt inderdaad mee, maar voor onze statistieken zou een vast 1e klas upgrade wel handiger zijn. Mijn abonnement gaat jaarlijks over per 19 april, dus dat kan ik nog net veranderen.
Hoeveel kosten de keuzedagen voor het 1e klas tarief?

Groeten Dick
Reputatie 7
Badge +4
Die komen op € 50,00. U reist dan voor zeven euro een dag eerste klas. Als de leeftijd wat vordert en u langere afstanden reist, vaak een goed alternatief. Ik zou vandaag gaan wijzigen, 030 7515155.

Edit, zie de opmerking van @Robert B hieronder.
Badge +3
Ik zie op https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/klasse-wisselen.html het volgende:

Alstublieft!
Ik heb mijn keuzedagen abonnement aangepast :)👍
Reputatie 7
Badge +4
wie weet komen we elkaar nog tegen, lol. Veel plezier met uw abonnement.

Reageer