beantwoord

kosten van reizen met kind terwijl ik studenten OV heb.

• 23 december 2014
  • 2 reacties
  • 1087 Bekeken

ik wil met mijn nichtje reizen, mijn nichtje is 5 jaar. ik heb zelf een ov chipkaart dus ik kan gratis reizen.
wat kost het als mijn nichtje mee gaat en hoe moet ik het regelen? krijgt zij korting omdat ze mee reist of om dat ze kind is of? ik kan het helaas nergens vinden op het net.

mvg, leshley
icon

Beste antwoord door Thom 23 december 2014, 22:03

Hoi Leshleyx: Als je nichtje geen eigen ov-chipkaart heeft, dan is het kopen van een railrunnerkaartje voor 2,50 op het kaartautomaat de beste oplossing. Ze mag dan een dag onbeperkt met je mee.

Met Kidsvrij op haar eigen chipkaart kan ze voor 15 euro een jaar gratis reizen, maar dat abonnement heeft wel een verwerkingstijd. Vanaf het voorjaar wordt het gratis, het moet dan echter wel op een ov-chipkaart. Ze zou er nu ook een railrunner kunnen opzetten in dat geval.

Met een los railrunnerkaartje uit de automaat ben je denk ik het beste uit nu.

http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/railrunner.html
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hoi Leshleyx: Als je nichtje geen eigen ov-chipkaart heeft, dan is het kopen van een railrunnerkaartje voor 2,50 op het kaartautomaat de beste oplossing. Ze mag dan een dag onbeperkt met je mee.

Met Kidsvrij op haar eigen chipkaart kan ze voor 15 euro een jaar gratis reizen, maar dat abonnement heeft wel een verwerkingstijd. Vanaf het voorjaar wordt het gratis, het moet dan echter wel op een ov-chipkaart. Ze zou er nu ook een railrunner kunnen opzetten in dat geval.

Met een los railrunnerkaartje uit de automaat ben je denk ik het beste uit nu.

http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/railrunner.html
Badge
He Leshleyx, welkom op het forum. Voor je nichtje kan je een railrunnerkaartje kopen voor € 2,50. (onbeperkt reizen voor een dag) De railrunner kan ook op een OV-chipkaart geladen worden. Dus als ze een OV-chipkaart heeft, kan het daarop geladen worden. Klik hier voor meer informatie. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny

Reageer