beantwoord

Krijg je als buitenlandse toerist vanaf 9 juli nu geen korting meer op binnenlandse treinreizen?

• 14 juni 2014
  • 4 reacties
  • 743 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Begrijp ik het nu goed, dat buitenlandse toeristen vanaf 9 juli niet meer met korting door Nederland kunnen reizen?

Of moeten ze nu 2 weken van te voren een persoonlijke OV chipkaart aanvragen via de Nederlandstalige website van de NS?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 juni 2014, 10:18

Begrijp ik het nu goed, dat buitenlandse toeristen vanaf 9 juli niet meer met korting door Nederland kunnen reizen?

Of moeten ze nu 2 weken van te voren een persoonlijke OV chipkaart aanvragen via de Nederlandstalige website van de NS?

Kunnen buitenlandse toeristen op dit moment dan (nog) wel met korting reizen en zo ja, hoe?

Een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen zal voor iemand die in het buitenland woont over het algemeen toch lastig zijn omdat je (een enkele uitzondering daar gelaten) over een adres in Nederland moet beschikken, alsmede een Nederlandse bankrekening.

Overigens geeft een persoonlijke OV-chipkaart niet automatisch recht op reizen met korting.
Bekijk origineel

4 reacties

Met een anonieme kaart kan het ook. Wel met minimumsaldo erop uiteraard, wat ze moeilijk terug kunnen krijgen (met 2,50 extra administratiekosten)
Badge
Voor de incidentele reizigers en bijvoorbeeld toeristen die geen OV-chipkaart hebben, introduceren de Nederlandse treinvervoerders de zogenaamde ‘eenmalige chipkaart’. Dit is een papieren kaartje met een chip die het huidige papieren kaartje vervangt. Deze papieren chipkaart is te koop bij de NS-kaartautomaat en NS-servicebalie en is geldig bij alle treinvervoerders. Op dit kaartje hoeft u dus geen saldo te laden. Op een aantal stations wordt de eenmalige chipkaart al verkocht bij de NS-servicebalies en de NS-kaartautomaat. Vanaf 9 juli wordt het papieren kaartje helemaal vervangen door de eenmalige chipkaart. Voor meer informatie, zie Eenmalige OV-chipkaart
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'.

Kunnen buitenlandse toeristen op dit moment dan (nog) wel met korting reizen en zo ja, hoe?

Een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen zal voor iemand die in het buitenland woont over het algemeen toch lastig zijn omdat je (een enkele uitzondering daar gelaten) over een adres in Nederland moet beschikken, alsmede een Nederlandse bankrekening.

Overigens geeft een persoonlijke OV-chipkaart niet automatisch recht op reizen met korting.
Badge
Dank voor je aanvullende informatie Geus. Klopt, je ontvangt alleen korting als je zelf een abonnement koopt of met iemand meereist.

Reageer