beantwoord

kruidvat kaart

• 13 maart 2020
  • 8 reacties
  • 443 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Mijn vriendin en ik zouden naar de snollebollekes  in the ziggo dome en kochten daarvoor 2 kaartjes bij het kruidvat voor de heen en terugreis. Door het corona virus is het optreden in the ziggo dome nu verplaatst naar oktober maar onze treinkaartjes zijn maar geldig tot 10 april!!! Kunnen wij deze ook omzetten naar de periode waarin het concert nu gaat plaatsvinden? We zijn studenten dus hebben helaas ook niet zoveel geld!

icon

Beste antwoord door Sanne NS 13 maart 2020, 21:43

Hoi Ysa en welkom op de NS Community! 

Begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je tickets nog niet verzilverd zijn? Want dan kunnen wij hier op dit moment weinig voor doen. Mocht je deze wel al verzilverd hebben dan kan er met je meegekeken worden of er iets voor geregeld kan worden.  De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Ysa en welkom op de NS Community! 

Begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je tickets nog niet verzilverd zijn? Want dan kunnen wij hier op dit moment weinig voor doen. Mocht je deze wel al verzilverd hebben dan kan er met je meegekeken worden of er iets voor geregeld kan worden.  De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Reputatie 7
Badge +3

Kruidvatkaartjes zijn tot 13 april geldig. De Corona-maatregelen duren voorlopig tot 31 maart 2020. Alsje ze nog niet verzilverd hebt voor de datum en begin/eindstation hebt ingevuld, dan kunnen de kaartje gewoon gebruikt worden om een andere reis te maken.

Reputatie 7
Badge +3

De treinkaartjes zijn dan wel geldig tot april, maar er zijn gewoon mensen die misschien maar 1 of 2 keer per jaar met de trein gaan om naar een concert of ander evenement te gaan. En als dat concert dan niet doorgaat op de geplande datum hebben ze geen reden om met de trein te gaan en dat kaartje te gebruiken. Het concert waar TS heen gaat is verplaatst naar oktober, daar kan een treinkaartje wat tot april geldig is dus niet voor gebruikt worden. Ik vind het wel heel makkelijk om te zeggen ‘gebruik dat kaartje maar ergens anders voor’ wanneer iemand verder geen andere reisdoelen met de trein heeft.

Reputatie 7
Badge +3

@Momo uit de reactie van @Sanne NS maak ik op dat men op dit moment mensen met niet-verzilverde kaartjes (nog) niet tegemoet kan komen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat begreep ik ook uit de reactie, maar om dan te zeggen “gebruik ze maar voor een ander doel” is wel erg makkelijk aangezien niet iedereen iedere maand een keer ergens heen gaat met de trein.

En daarnaast, verzilveren van Kruidvat of andere couponcodes kan intussen niet meer, dus ook al zou TS morgen of volgende week ergens anders heen willen kan dat niet. Stel dat het na 31 maart weer wel kan (wat helemaal niet zeker is), dan moet je wel een wel reisdoel hebben. 

Overigens iemand die een zelfde vraag op Twitter stelde over een Kruidvat en ook nog niet had verzilverd kreeg als antwoord “Top! Zou je mij een DM willen sturen met jouw NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en couponcode?”  Beetje tegenstrijdig. https://twitter.com/AdriaCL1/status/1238550298542686209

En op een andere vraag is het antwoord “als de datum nog niet is ingevuld en de tickets nog niet gedownload zijn, kunnen we wel nieuwe kaartjes voor een andere datum aanbieden. Als ze wel al ingevuld en gedownload zijn, dan is dit helaas ook niet mogelijk”.https://twitter.com/NS_online/status/1238504507107094533

Badge +3

Geld terug krijg je sowieso niet, maar een couponcode voor later schijnt een optie te zijn (code een jaar geldig voor soortgelijk e-ticket)

Als het je lukt om contact te krijgen met de NS Klantenservice… (een uurtje in de wacht op chat of telefoon kan gewoon!)

Dat contactmoment (en uitleg geven over je Kruidvat/Trekpleister kaartje) is dan een tweede issue.

Het is gewoon een NS kaartje, en dat zeggen ze bij Kruidvat zelf natuurlijk ook (min of meer terecht) Je moet bij de NS zijn, want wij (Kruidvat) zijn allen maar een partner!

Dus bij de drogisterij gaan ze het niet voor/namens jou opheffen of veranderen (voor zover dat al zou kunnen). Maar ondertussen heb je het wel daar gekocht en snapt de hoofdcaissière er ook soms niet zo veel van (mijn mening).

Het zou voorbeeldig zijn als je bij Kruidvat/Trekpleister je geld terug kan krijgen, ongeacht of je al een geldig kaartje hebt verzilverd voor een dag waarop je dus zegt NIET te willen gaan reizen?

Controle daarop is niet mogelijk immers.. want een verzilverd (naam en datum ingevuld) e-ticket is gewoon geldig.

En dan toch geld terug wegens corona (of ander griepje of andere reden/voorzorg) en niet willen/kunnen/mogen reizen?

Graag meer info van de NS dus. Als je naar een evenement wilde dat afgelast is prima, couponcode die een jaar geldig is?

Maar naar dat familiefeestje (minder dan 100 personen) en niet willen reizen omdat je 70 bent en het niet wilt riskeren?

Volgens de NS op Twitter is iedereen welkom in de (rustige) treinen… dus daar zit je dan thuis met een geldig e-ticket dat je ook niet kunt overdragen aan iemand anders.

En Kruitvat zegt natuurlijk dat die couponcode door iedereen gebruikt kan worden op een datum naar keuze. Hebben ze gelijk in!

Kastje muur dus.

Reputatie 7
Badge +3

Dat begreep ik ook uit de reactie, maar om dan te zeggen “gebruik ze maar voor een ander doel” is wel erg makkelijk aangezien niet iedereen iedere maand een keer ergens heen gaat met de trein.

En daarnaast, verzilveren van Kruidvat of andere couponcodes kan intussen niet meer, dus ook al zou TS morgen of volgende week ergens anders heen willen kan dat niet. Stel dat het na 31 maart weer wel kan (wat helemaal niet zeker is), dan moet je wel een wel reisdoel hebben. 

Overigens iemand die een zelfde vraag op Twitter stelde over een Kruidvat en ook nog niet had verzilverd kreeg als antwoord “Top! Zou je mij een DM willen sturen met jouw NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en couponcode?”  Beetje tegenstrijdig. https://twitter.com/AdriaCL1/status/1238550298542686209

En op een andere vraag is het antwoord “als de datum nog niet is ingevuld en de tickets nog niet gedownload zijn, kunnen we wel nieuwe kaartjes voor een andere datum aanbieden. Als ze wel al ingevuld en gedownload zijn, dan is dit helaas ook niet mogelijk”.https://twitter.com/NS_online/status/1238504507107094533

Richtlijn over hoe NS met al dan niet verzilverde kaartjes om gaat zou wel wat meer duidelijkheid scheppen. Zeker nu kaartjes verzilveren/kopen tijdelijk niet mogelijk is.

Jammer van het meereiskaartje, geldig tot 31/3

Badge +3

Mijn vorige reactie nog wat aangevuld, maar zoals @Loes al ergens zei “geen info vanuit mij (NS personeel)” om verwarring te voorkomen en zo…

Actiekaartjes, dus de pretuitjes of voor andere doelen voorlopig verbieden/niet meer doen is een goede beslissing (mijn mening).

Wachttijd Klantenservice… via alle kanalen? Geen idee maar heb je een uurtje over dan ga je gang...

Reageer