beantwoord

Kunnen er ook OV-rollatoren komen, net zoals OV-fietsen?

• 3 mei 2015
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Kunnen er ook OV-rollatoren komen, net zoals OV-fietsen? Zo kunnen ouderen, zoals mijn tante van 85, zelfstandig met de trein blijven reizen. Dat kan ze nu niet meer omdat ze met een rollator loopt en deze niet de trein in en uit kan sjouwen.
icon

Beste antwoord door Senang 4 mei 2015, 00:11

OV rollatoren?? Ik werk zelf in de Ouderen zorg maar zo iets heb ik nog nooit gehoord. U zou meer NS assistentie kunnen vragen voor mensen met een rollator en of met een rolstoel. Uit mijn ervaring is voor die oudjes veel te veel lopen. U kunt uw tante dan beter in een rolstoel vervoeren. Hiervoor kunnen jullie beter een ov begeleiderskaart aanvragen zodat u als begeleider gratis mee kan reizen. Surf naar www.ov begeleiderskaart.nl Argonaut Advies B.V. t.n.v. OV Begeleiderskaart Postbus 305 3720 AH Bilthoven. Om voor in aanmerking te komen voor een ov begeleiderskaart moet uw tante wel een medische verklaring voor hebben.
Bekijk origineel

4 reacties

OV rollatoren?? Ik werk zelf in de Ouderen zorg maar zo iets heb ik nog nooit gehoord. U zou meer NS assistentie kunnen vragen voor mensen met een rollator en of met een rolstoel. Uit mijn ervaring is voor die oudjes veel te veel lopen. U kunt uw tante dan beter in een rolstoel vervoeren. Hiervoor kunnen jullie beter een ov begeleiderskaart aanvragen zodat u als begeleider gratis mee kan reizen. Surf naar www.ov begeleiderskaart.nl Argonaut Advies B.V. t.n.v. OV Begeleiderskaart Postbus 305 3720 AH Bilthoven. Om voor in aanmerking te komen voor een ov begeleiderskaart moet uw tante wel een medische verklaring voor hebben.
www.ovbegeleiderskaart.nl
Ze wil juist zelfstandig de stad in en niet afhankelijk zijn van een begeleider, ook al is het een familielid. En het is heel goed voor haar en andere ouderen om te lopen!
Ze wil juist zelfstandig de stad in en niet afhankelijk zijn van een begeleider, ook al is het een familielid. En het is heel goed voor haar en andere ouderen om te lopen! Dat lijkt mij ook onverstandig om de oudjes alleen te lopen. Als de afstand (bijvoorbeeld van Amsterdam CS naar de Muntplein) zolang is dan kan je beter een rolstoel gebruiken. Als je al in de 80 bent heb je wel voldoende zorg nodig. Ook al lijkt uw tante nog fit te zijn. Ze denkt dat ze alles kan, maar dat is het allang niet meer! Ergotherapie, Fysiotherapie schijnt wel te werken voor ouderen dan zijn ze evengoed in beweging. Ze kan ook valgevaarlijk zijn en dan is het te laat.

Reageer