beantwoord

Kwaliteit Dienstverlening

• 8 februari 2021
  • 6 reacties
  • 171 Bekeken

Kan iemand me uitleggen wat we over het hoofd zien bij de volgende gedachte spinsels. Het valt me op dat ieder jaar de abonnementsprijzen stelselmatig omhoog gaan. Maar waar gaan deze kosten naar toe in de totale dienstverlening van de NS?

Wat mij opvalt is dat het voor de zoveelste keer blijkbaar niet mogelijk is om met alle state of the art voorzieningen bij winterse omstandigheden de totale dienstverlening en dienstregeling optimaal te verzorgen. En als ik het allemaal goed gevolgd heb is juist hier veel in geinvesteerd de afgelopen jaren om dit te verbeteren. Wederom de vraag, abonnementskosten gaan omhoog, maar waar gaan die kosten nu echt naar toe? In verbeteren van de dienstverlening en regeling zit naar mijn mening geen enkele verbetering in als ik de balans voor mezelf opmaak op basis van de huidige stand van zaken met de huidige weeromstandigheden. Juist hier zou je zichtbaar verbetering in merken als daar aan gewerkt is lijkt me. Kritiek geven is gemakkelijk maar ik ben van mening door tranparate communicatie we veel meer lering en begrip voor elkaar kunnen hebben.

icon

Beste antwoord door Tamzin 8 februari 2021, 09:41

En als ik het allemaal goed gevolgd heb is juist hier veel in geinvesteerd de afgelopen jaren om dit te verbeteren. 

Dat zou gebeuren, maar de ombouw van de wisselverwarming van kwetsbare gasververwarming naar veel betrouwbaardere elektrische verwarming blijkt slecht zeer mondjesmaat te zijn uitgevoerd door ProRail.

Verder betaalt u aan NS maar de problemen bij winterweer zitten vooral bij ProRail (wissels). 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

En als ik het allemaal goed gevolgd heb is juist hier veel in geinvesteerd de afgelopen jaren om dit te verbeteren. 

Dat zou gebeuren, maar de ombouw van de wisselverwarming van kwetsbare gasververwarming naar veel betrouwbaardere elektrische verwarming blijkt slecht zeer mondjesmaat te zijn uitgevoerd door ProRail.

Verder betaalt u aan NS maar de problemen bij winterweer zitten vooral bij ProRail (wissels). 

Reputatie 7
Badge +3

Alles wordt elk jaar duurder. In mijn gemeente gaat de afvalstoffenheffing fiks omhoog. Er wordt niet vaker vuilnis opgehaald.

Badge

Maar u rekent nu de NS af op een paar dagen in het jaar qua dienstverlening, maar u vergeet de rest van het jaar ook mee te nemen in uw beoordeling. 

Of mag uw werkgever u ook afrekenen op de paar dagen in het jaar dat u net niet uw dag heeft op het werk en u om die reden een lager loon gaan uitbetalen, dit terwijl u de rest van het jaar wel een waardevolle bijdrage levert ?

En de verhoging van prijzen heeft vooral te maken met het feit dat alles duurder wordt en ook lonen omhoog gaan, juist omdat alles duurder wordt.

Maar ik ben wel blij voor uw werkgever dat u er vanaf ziet om elk jaar een salaris verhoging te krijgen, zal uw werkgever vast blij mee zijn in deze moeilijke tijden voor veel bedrijven.

Dank voor uw reactie. Echter als reiziger koop ik mijn kaartje via NS toch? NS heeft met Prorail een samenwerking dus mijn in mijn beleving vormt NS mijn aanspreekpunt.

Maar u rekent nu de NS af op een paar dagen in het jaar qua dienstverlening, maar u vergeet de rest van het jaar ook mee te nemen in uw beoordeling. 

Of mag uw werkgever u ook afrekenen op de paar dagen in het jaar dat u net niet uw dag heeft op het werk en u om die reden een lager loon gaan uitbetalen, dit terwijl u de rest van het jaar wel een waardevolle bijdrage levert ?

En de verhoging van prijzen heeft vooral te maken met het feit dat alles duurder wordt en ook lonen omhoog gaan, juist omdat alles duurder wordt.

Maar ik ben wel blij voor uw werkgever dat u er vanaf ziet om elk jaar een salaris verhoging te krijgen, zal uw werkgever vast blij mee zijn in deze moeilijke tijden voor veel bedrijven.

Dank voor uw reactie. Als ik een kaartje koop dan is dit via NS toch, of koop ik mijn kaartje bij prorail? Wie is vanuit de klant bekeken het aanspreekpunt op de kwaliteit van de dienstverlening, de NS of Prorail? NS gaat de samenwerking aan met ProRail.

Onverwachte situatie en Risico’s heb je altijd, maar de investering voor verbeteren en leveren van de echte kwaliteit van de dienstverlening zie je pas echt op zijn plek vallen als die kan ingaan op de crisismomenten. Alles wat regulier en routinematig verloopt is het standaard draaiboekje, en eens is zeker knap werk dat we hier goed voorzien worden en een waardevolle bijdrage wordt geleverd.

Maar begrijp ik uw woorden goed dat het normaal is dat deze bij de winterse weersomstandigheden genoegen te nemen dat de dienstverlening hier niet op ingericht is? Zware weersomstandigheden waarin juist van alles mis kan gaan vormen geen onderdeel en risico om te onderhouden binnen de dienstverlening?

Reputatie 7
Badge +3

ProRail is vergelijkbaar met Rijkswaterstaat en de overige wegbeheerders.. Deze organisaties beheren infrastructuur. Helaas zijn er soms weersomstandigheden waardoor de infrastructuur niet gebruikt kan worden. Treinen kunnen niet rijden op het spoor, bussen kunnen niet rijden over de weg.

De vervoerders kunnen niet rijden wanneer er geen infrastructuur beschikbaar is. Dat is overmacht.

Of de infrabeheerders voor een betere beschikbaarheid moeten zorgen zal door de overheid georganiseerd moeten worden. Vooral in de vorm van grotere budgetten.

Reageer